18 November 2013

ROMANIA

JUDETUL ARAD

COMUNA SEPREUS

CONSILIUL LOCAL

 

   P  R  O  C  E  S  V  E  R  B  A  L

încheiat astăzi  18 Noiembrie 2013

 

 la sediul  Primăriei locale cu ocazia desfăşurării şedinţei ordinare  de lucru a Consiliului Local Sepreuş convocat  prin Dispozitia nr.239 din 12.11.2013

  L a sedinta sunt prezenti 11  consilieri din totalul de 11 in functie  .

La sedinta participa doamna contabil Stana Onita , domnul secretar  al comunei Sepreus –Cosma Petru , domnul viceprimar consilier Pintean Ioan , lipsa motivat primar Incicau Simion .

Procesul verbal este incheiat de doamna Zamfir  Dorina –jurist.

  Presedintele de sedinta dl. Mako Andras    propune consilierilor votarea continutului procesului verbal.

Se supune la vot continutul procesului verbal de la ultima sedinta , care este aprobat cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI la sedinta Consiliului local din totalul de 11 in functie

  Se da citire la ordinea de zi.

1.  Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltueli al comunei Sepreus pentru anul 2013.

2.Proiect de hotarare privind aprobarea ,,Programului de investitii “ in comuna Sepreus judetul Arad pentru perioada 2014-2017.

3.Proiect de hotarare privind aprobarea ,,Programului anual al achizitiilor publice al comunei Sepreus pe anul 2014.

4.Proiect de hotarare privind modificarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apa si canalizare prin Actul Aditional nr.3/2013.

5. Proiect de hotarare privind aprobarea unui Act aditional la contractual de concesionare a Serviciului public de salubrizare al comunei Sepreus judetul Arad nr.19/04.11.2013.

6. Analizarea unei cereri

7.Diverse

  Domnul presedinte de sedinta supune la vot ordinea de zi , care este aprobata cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie . Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 66  din 18.11.2013

  Se trece la punctul 1 din ordinea de zi.

1.Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltueli al comunei Sepreus , judetul Arad pe anul 2013.

Initiator  primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .

Dl.secretar prezinta consilierilor prezenti proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

-  Prevederile legii bugetului de stat pe anul 2013 ;

-  Hotararea nr.20/2013 a Consiliului local Sepreus prin care se aproba bugetul de venituri si cheltueli al comunei Sepreus pe anul 2013 ;

-  Prev.art.68 din legea nr.215/2001 ;

-  Adresa nr.357/08.11.2013 a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Timis privind suplimentarea sumei allocate pentru drepturile asistentilor personali  a persoanelor cu handicap si indemnizatii lunare ;

-  Referatul compartimentului financiar contabil inregistrat cu nr.2874/22.10.2013 cu propunerile de rectificare a bugetului local .

 

Fata de cele prezentate mai sus se trece la discutii :

D-na contabil Stana Onita prezinta consilierilor adresa de la Directia Finantelor Timis prin care se aloca suma de 6000 lei asistentilor personali si persoanelor cu handicap grav fapt pentru care trebuie sa se faca rectificare bugetara .

Dl.Morgociu Ioan – in fiecare luna faceti cate o rectificare bugetara , sa va puneti ordine in idei , aveti de administrat un sat .

Dl.Mladin Simion – suntem considerate niste fraieri despre modul cum se gandeste bugetul alocat acestei localitati , de fiecare data ni se dau cifre diferite privind aceasta rectificare .Ne-ati chemat sa rectificam cei 6000 lei dar pe langa acesti bani alocati asistentilor pesonali mai aveti si alte modificari .La rectificarea trecuta sa maid at 10 mii la gospodarirea comunala , ne mai cereti si acum sa mai alocam o alta suma .

D-na Stana Onita – explica consilierilor modul de rectificare al bugetului de venituri si cheltueli.

Dl.Mako Andras – in alte localitati asistentii personali si persoanele cu handicap grav sunt la zi cu platile , s-au alocat banii de la bugetul local , la noi de ce nu se poate ? Oamenii nu au bani nici macar de paine .

 

Nefiind discutii la punctul  din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar  , cu Cu votul  ,,PENTRU “ 11 consilieri din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” .  Astfel se adopta HOTARAREA cu nr.  67   din 18.11.2013

   Se trece la punctul 2  din ordinea de zi .

2.Proiect de hotarare privind insusirea de catre Consiliul local al comunei Sepreus a Programului de investitii propuse a se derula in perioada anilor 2014-2017.

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .

Dl. presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- proiectul Strategiei de dezvoltare a localitatii Sepreus in perioada 2014-2020 ;

- programul de investitii – achizitii de lucrari de infrastructura propuse de primarul comunei Sepreus a fi realizate in comuna in perioada 2014-2017 ;

- referatul compartimentului de specialitate din cadrul primariei cu privire la necesitatea stabilirii unor prioritati propuse a se realize la nivel de comuna pentru perioada urmatoare precum si posibilitatile de finantare existente .

Toate materialele prezentate mai sus se afla in mapa fiecarui consilier prezent la sedinta pentru studiu .

Fata de cele prezentate mai sus se trece la discutii :

Dl.Morgociu Ioan – daca vrei sa faci un proiect anul viitor trebuie sa ai cuprins in lista de investitii respectivul proiect .

Dl.Mako Andras – capela nu este o necessitate pentru comuna , sunt altele mai importante .

Dl.Mladin Simion – luna trecuta am avut trecut in lisat de investitii 35 de obiective propuse a se realize , acum vad ca a-ti mai taiat din ele si au ramas 22 . Ca sursa de finantare nu se pot pune si fonduri europene ? Mergeti la Graniceri sa vedeti toate strazile asfaltate , la noi oare cand se va intampla acest lucru ?

Dl.Parv Gheorghe – lucrarile care se vor face in 2014 sa se emita hotarari de consiliu local .

Nemaifiind discutii la punctul 2 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU “ toti cei  11 consilieri PREZENTI  din totalul de 11 in functie  voteaza ,,PENTRU .”   Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 68 din 18.11.2013

  Se trece la punctul 3. din ordinea de zi

3.Proiect de hotarare privind aprobarea Programului annual al achizitiilor publice al comunei Sepreus pe anul 2014.

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil.

Dl.secretar prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- referatul compartimentului de specialitate din cadrul primariei cu privire la necesitatea aprobarii ,,Programului annual al achizitiilor publice al comunei Sepreus pe anul 2014.

Dl.Mladin Simion – aproape tot bugetul se gaseste in acest Program de achizitii .

Dl.Mako Andras – sa se rentnte la Romtelecom  sa se treaca pe RCS-RDS.

  Nemaifiind discutii la punctul 3 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU” 9 consilieri prezenti la sedinta din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” , 2 consilieri voreaza ,, IMPOTRIVA “  dl.Mladin Simion si dl.Parv Gheorghe .Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 69  din 18.11.2013.

  Se trece la punctul 4 din ordinea de zi.

4.Proiect de hotarare privind modificarea contractului de delegare a Gestiunii Serviciului de alimentare cu apa si canalizare prin Actul aditional nr.3/2013

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit aviz favorabil .

Dl.secretar prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- adresa cu nr.1501/08.11.2013 a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Apa Canalizare a judetului Arad prin care supune spre aprobare propunerea de modificare a Contractului de Delegare a Gestiunii serviciului de alimentare cu apa si canalizare pentru proiectul ,,Extinderea si modernizarea infrastructurii de apa si apa uzata din judetul Arad beneficiar Compania de Apa Arad operator regional .

Avizul favorabil al Ministerului Mediului si Padurilor eliberat potrivit art.8 alin.6 din Contractul de Finantare nr.146673/CG/11.04.2013.

Nemaifiind discutii la punctul 4 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU “ toti cei  11 consilieri PREZENTI  din totalul de 11 in functie  voteaza ,,PENTRU .”   Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 70 din 18.11.2013

  Se trece la punctul 5 din ordinea de zi

5. Proiect de hotarare privind aprobarea unui Act Aditional la Contractul de Concesiune nr.19/04.11.2009 a Serviciului public de salubritate al comunei Sepreus , judetul Arad .

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .

Del.presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- Contractul de concesiune nr.19/04.11.2009 privind concesionarea Serviciului public de salubritate al comunei Sepreus catre SC Adiasal Cociuba Mare ;

- faptul ca acest contract expira de drept in data de 04.11.2013 ;

-necesitatea prelungirii acestuia ca urmare a faptului ca Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara ,,Sistem Integrat de gestionare a deseurilor – judetul Arad a carui membru este si comuna Sepreus nu a incheiat pana in present un contract in acest sens cu un operator regional in care sa fie inclusa si comuna Sepreus ;

- prevederile cap.IV art.8 din contract prin care se prevede posibilitatea prelungirii contractului prin acordul partilor ;

- actul aditional nr.3013/01.11.2013 incheiat intre parti care consimt de comun accord prelungirea contractului sus mentionat cu inca 1 an ;

- referatul intocmit de personalul de specialitate din carul primariei cu propuneri de prelungire a COntractului de concesiune prin incheierea unui Act aditional incheiat intre parti .

Fata de cele prezentate mai sus se trece la discutii :

Dl.Morgociu Ioan – propun sa nu se mai ia banii  din bugetul local pentru plata serviciilor de salubritate , sa plateasca toata lumea , unii platesc iar altii nu.

Dl.Cosma Daniel – sunt de accord sa se prelungeasca contractual cu inca nu an , nu putem sa stam fara operator de salubritate , si noi agentii economici avem problem cu cei de la mediu si cei de la sanepid .

Dl.Mako Andras – In alte localitati fiecare numar de casa are pubela pentru gunoiel menajer mai ales localitatile care au fost coptate cu Ineul respective Apateu , Cermei, Sicula etc.In calitate de consilier propun ca in zilele cand se ridica gunoiul dl.viceprimar sa delege o persoana care sa verifice daca se ridica gunoiul menajer de pe toate strazile comunei .

  Nemaifiind discutii la punctul 3 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU” 11 consilieri prezenti la sedinta din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” , cu amendamentul dl.Morgociu Ioan – sa nu se mai aloce banii din bugetul local pentru plata serviciului de salubritate .  Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 71  din 18.11.2013.

 Se trece la punctual 6 din ordinea de zi .

6. Analizarea unei cerei

Dl.presedinte de sedinta prezinta consilierilor cererea inregistrata sub nr.3333/15.11.2013 de catre dl.Biro Ioan domiciliat in Sepreus nr.683  prin care solicita inchirierea spatiului de la nr.301 – fostul CEC pentru prestarea de servicii Frizerie .

Dl.Mladin Simion –propun sa dam un Acord de principiu , dar sa fie cu destinatie clara cea de frizerie .

Se supune la vot Acordul de principiu pentru spatiul de la nr.301 pentru prestarea serviciiulor de Frizerie Toti cei 11 consilieri prezenti la sedinta din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU”.

Se trece la punctual 7 din ordinea de zi.

7.Diverse

Dl.Parv Gheorghe – cine coordoneaza activitatea SC Sablris Rural ?

Dl.viceprimar – Comuna Sepreus prin Consiliul local.

DlMladin Simion – sa ne deschidem ochii stimati colegi , nu putem lasa la inemana unui singur om gospodarirea unui sat , este in interesul nostru

 

  Nemaifiind alte discutii , sedinta se incheie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  PRESEDINTE DE SEDINTA,    CONTRASEMNEAZA ,

    SECRETAR COSMA PETRU

  MAKO ANDRAS