30 October 2013

ROMANIA

JUDETUL ARAD

COMUNA SEPREUS

CONSILIUL LOCAL

 

    P  R  O  C  E  S  V  E  R  B  A  L

încheiat astăzi  30 Octombrie 2013

 

 la sediul  Primăriei locale cu ocazia desfăşurării şedinţei ordinare  de lucru a Consiliului Local Sepreuş convocat  prin Dispozitia nr.213 din 24.10.2013.

L a sedinta sunt prezenti 11  consilieri din totalul de 11 in functie  .

La sedinta participa domnul Primar –Incicau Simion, domnul secretar  al comunei Sepreus –Cosma Petru , domnul viceprimar consilier Pintean Ioan .

Procesul verbal este incheiat de doamna Zamfir  Dorina –jurist.

 Presedintele de la sedinta anterioara dl. Mako Andras   propune consilierilor sa aleaga un nou presedinte de sedinta deoarece a expirat mandatul de o luna de zile care i-a fost incredintat .

  Se fac propuneri :

Dl. Parv Gheorghe     propune presedinte de sedinta pe domnul Mako Andras    – care este ales cu votul tuturor consilierilor PREZENTI , pe o perioada de o luna de zile – astfel se adopta HOTARAREA cu nr . 61  din 30.10.2013

Se supune la vot continutul procesului verbal de la ultima sedinta , care este aprobat cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI la sedinta Consiliului local din totalul de 11 in functie

  Se da citire la ordinea de zi.

1.Proiect de hotarare privind aprobarea Listei proiectelor care vor fi cuprinse in Strategia de Dezvoltare Durabila Locala a comunei Sepreus pe perioada 2014-2020.

2.Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltueli al comunei Sepreus , judetul Arad pe anul 2013.

3.Proiect de hotarare privind aprobarea prelungirii valabilitatii Planului Urbanistic General si al Regulamentului local de Urbanism al comunei Sepreus .

4. Diverse

  Domnul presedinte de sedinta supune la vot ordinea de zi , care este aprobata cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie . Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 62  din 30.10.2013

  Se trece la punctul 1 din ordinea de zi.

Proiect de hotarare privind aprobarea Listei proiectelor care vor fi cuprinse in Strategia de Dezvoltare Durabila Locala a Comunei Sepreus , pe perioada 2014-2020.

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .

Dl.secretar prezinta consilierilor prezenti proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

  -Expunerea de motive a Primarului comunei Sepreus privind necesitatea intocmirii la nivel de comuna a unei Strategii de dezvoltare locala pentru perioada 2014-2020 ;

   -Raportul de specialitate al compartimentului de achizitii publice din cadrul primariei comunei Sepreus ;

  -Referatele de specialitate ale Consiliului local ;

  -Prevederile art.6 din Legea nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica

Lista proictelor care vor fi cuprinse in strategia locala aferenta perioadei  2014-2020 se afla in mapa fiecarui consilier prezent la sedinta pentru sudiu , ea ramane deschisa pana in decembrie si va fi  facuta publica prin afisare in comuna .

Fata de cele prezentate mai sus se trece la discutii :

Dl.Mladin Simion – Lista sa ramana descisa sa fie facuta publica in comuna , pentru ca si cetatenii sa vina cu propuneri , sunt unele puncte care se repeta de exp.punctul 4 si 8 .La puntul 7 Panouri voltaice sa fie trecut mai in fata , adica sa fie mai prioritar , de asemenea sa fie prioritar si scoala , reparatiile la scoala , invatamantul este lasat cam in urma .

Dl.primar -  pentru scoala banii vin cu destinatie , prioritate va fi si asfaltare strazi , proiectul pentru scoala este trimis la inspectorat . In ceea ce priveste lista de proiecte cuprinse in strategie va ramane deschisa pana in decembrie .

Dl.Cohan Gheorghe – nu cred ca ordinea este aleatorie privind lista de proiecte , va fi in functii de bani alocati pt.proiectele pentru care vor fi fonduri europene .

Dl.primar – vine cu o sugestie si anume : in momentul cand scena de la caminul cultural va fi gata  deasupra scenei se va veni cu un motto , iar stanga dreapta se vor pune steaguri .

Dl.viceprimar – La scoala generala trebuie betonata aleea de la centrala termica , trebuie reparate bancile elevilor care sunt rupte , gardul trebuie reparat .

Dl.Morgociu Ioan – trebuie urmarita lista cu proiecte sa vedem cate se duc la bun sfarsit , trebuie sa accesam fonduri europene  . La Apateu s-au asfaltat strazile cu fonduri europene .

Dl.Mako Andras – la Apateu au fost proiecte castigate in anul 2007 pentru asfaltare strazi .

 

 

Nefiind discutii la punctul  din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar  , cu Cu votul  ,,PENTRU “ 11 consilieri din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” .  Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 63  din 30.10.2013.

  Se trece la punctul 2  din ordinea de zi .

Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltueli al comunei Sepreus , judetul Arad pe anul 2013 .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .

Dl. presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2013 ;

- Hotararea cu nr.20/2013 a CLSepreus prin care se aproba bugetul de venituri si cheltueli al comunei Sepreus pe anul 2013 ;

- prevederile Legii nr.273/2006 actualizata privind finantele publice locale , cu modificarile si completarile ulterioare ;

- referatul compartimentului financiar contabil inregistrat cu nr.2874/22.10.2013 cu propuneri de rectificare a bugetului local .

- modificarea listei de investitii pentru anul 2013 in forma cuprinsa la anexa nr.2 la hotarare .

Toate materialele prezentate mai sus se afla in mapa fiecarui consilier prezent la sedinta pentru studiu .

Fata de cele prezentate mai sus se trece la discutii :

 Dl.Morgociu Ioan- banii care au fost alocati pentru amenajare canalizare apa pluviala  daca exista contract , si cerere de oferta .

Dlo.Mladin Simion – cat la suta s-au incasat pana la 30.10.2013 din taxe si impozite locale . Recti9ficarea privind cheltuelile de personal s-a mai facut odata  , sunt angajati noi , s-a marit salariul ?

D-na Stana Onita – in ceea ce priveste incasarea impozitelor si taxelor locale va vom comunica la sedinta viitoare , iar in ceea ce priveste cheltuelile de personal  au fost sub plafonul stabilit .

Dl.Mladin Simion – Ce inseamna gospodarie comunala – bunuri si servicii ?

D-na Stana Onita – cheltueli privind  energia electrica .

Dl.Mladin Simion – la sala de sport  geamurile sa fie dotate cu grilaje , la sala de festivitati sa fie dotata cu scaune .

Dl.Mako An dras – la scoala profesorii cer bani de la elevi pentru crapatul lemnelor .

Dl.primar -  avem oameni la ajutor social pentru diferite activitati , insa nu exista comunicare din partea domnului director .

Nemaifiind discutii la punctul 2 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU “ toti cei  9  consilieri PREZENTI  din totalul de 11 in functie  voteaza ,,PENTRU , si  2  ,,ABTINERI   respectiv dl.Mladin Simion si dl.Morgociu Ioan   Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 64  din 30.10.2013.

  Se trece la punctul 3. din ordinea de zi

Proiect de hotarare privind aprobarea prelungirii valabilitatii Planului Urbanistic General si al Regulamentului local de Urbanism al comunei Sepreus .

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil.

Dl.secretar prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- existenta Planului Urbanistic General al comunei Sepreus prin HCL nr.84/22.05.2003 ;

- HCL nr.93/12.12.2011 privind aprobarea prelungirii valabilitatii Planului Urbanistic General si a Regulamentului local de Urbanism al comunei Sepreus pentru o perioada de 3 ani de la data expirarii acestuia ;

- Abrogarea aliniatelor 1^1 si 1^2 ale art.46 din Legea nr.350 privind amenajarea teritoriului si urbanismului cu modificarile si completarile ulterioare in temeiul carora s-a adoptat aceasta hotarare

- prevederile art.46 alin 163 din acelasi act normativ in care se precizeaza faptul ca termenul de valabilitate a Planului urbanistic general se prelungeste o singura data pe baza de hotarare de consiliu local pana la intrarea in vigoare a noului plan urbanistic general dar fara a se depasi 5 ani de la data depasirii termenului de valabilitate ;

- necesitatea demararii procedurii de achizitie a serviciilor de actualizare a Planului Urbanistic General ;

- referatul compartimentului de urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului comunei cu propunerea de emitere a unui proiect de hotarare pentru prelungirea termenului de valabilitate al PUG .

  Nemaifiind discutii la punctul 3 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU” 11 consilieri prezenti la sedinta din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 65  din 30.10.2013.

 

 

  Se trece la punctul 4 din ordinea de zi.

4. Diverse

Dl.Mladin Simion – in ce conditii s-a schimbat destinatii scolii de la nr.259 , si daca s-a primit avizul de la Ministerul Invatamantului .

Dl.secretar – este documentatie si avizul de la Ministerul Invatamantului pe perioada determinata .

Dl.Mladin Simion – cand se vor plati asistentt personali.

Dl.primar – se vor plati cand guvernul va aloca banii .

Dl.Cohan Gheorghe – sa se puna un robinet la fantana arteziana din centru comunei .

Dl.Mako Andras – sa se acopere fantana arteziana din centru .

Dl.viceprimar – informeaza consilierii prezenti la sedinta  ca exista o firma autorizata care taie arborii mari ,contra cost .

 

  Nemaifiind alte discutii , sedinta se incheie.

 

 

 

 

  PRESEDINTE DE SEDINTA,                                                                                                                                            CONTRASEMNEAZA ,

  MAKO ANDRAS                                                                                                                         secretar COSMA PETRU