02 July 2013
ROMANIA
JUDETUL ARAD
COMUNA SEPREUS
CONSILIUL LOCAL
P R O C E S V E R B A L
încheiat astăzi 2 IULIE 2013
la sediul Primăriei locale cu ocazia desfăşurării şedinţei ordinare de lucru a Consiliului Local Sepreuş convocat prin Dispozitia nr.140 din 26.06.2013 .
L a sedinta sunt prezenti 11 consilieri din totalul de 11 in functie .
La sedinta participa domnul Primar –Incicau Simion, domnul secretar al comunei Sepreus –Cosma Petru , domnul viceprimar consilier Pintean Ioan .
Procesul verbal este incheiat de doamna Zamfir Dorina –jurist.
Presedintele de sedinta dl.Marta Petru propune consilierilor sa aleaga un nou presedinte de sedinta deoarece a expirat mandatul de o luna de zile care i-a fost incredintat .
Se fac propuneri :
Dl. Mako Andras propune presedinte de sedinta pe domnul Morgociu Ioan – care este ales cu votul tuturor consilierilor PREZENTI , pe o perioada de o luna de zile – astfel se adopta HOTARAREA cu nr . 47 din 02.07.2013
Se supune la vot continutul procesului verbal de la ultima sedinta , care este aprobat cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI la sedinta Consiliului local din totalul de 11 in functie
Se da citire la ordinea de zi.
1. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltueli al comunei Sepreus judetul Arad pe anul 2013.
Domnul presedinte de sedinta supune la vot ordinea de zi , care este aprobata cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie . Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 48 din 02.07.2013.
Dl.Mladin Simion – adreseaza o intrebare dl.secretar : Initiatorul de proiect respectiv dl.primar nu ar trebui sa fie prezent la sedinta pentru a putea sustine proiectul initiat ?
Dl.secretar – este mandatat dl.viceprimar Pintean Ioan .
Dl.Morgociu Ioan – atunci cand initiez un proiect trebuie sa vii sa-l sustii .
Se trece la punctul 1 din ordinea de zi.
1. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltueli al comunei Sepreus , judetul Arad pe anul 2013.
Initiator primar .
In cadrul comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- referatul de specialitate intocmit de d-na inspector Stana Onita inregistrat cu nr.1731/2013 prin care se modifica lista de investitii ;
- Hotararea cu nr.20/2013 a Consiliului local Sepreus prin care se aproba bugetul de venituri si cheltueli al comunei Sepreus pe anul 2013 ;
Fata de cele prezentate mai sus se trece la discutii :
Dl.Mladin Simion – Rectificarea de buget presupune o regandire a bugetului , rezolvarea unor probleme care ar trebui rezolvate la nivel de localitate .S-au luat bani de la totuare si bani de la pietruire drumuri agricole , dar s-au modificat nai multe capitole bugetare . Bugetul initial nu mai corespunde cu cel prezentat astazi si anume :
- la cheltueli materiale initial 232 – rectificat 256
- ordine si siguranta publica – initial 141 – rectificat 134
- cheltueli materiale initial 3 – rectificat 10
- cultura ramane nemodificat
- la asistenta sociala este modificat
- la gospodarire comunala – initial 214 – rectificat 153
- bunuri si servicii – initial – 130 – rectificat 69
- transport si telecomunicatii – initial 476 – rectificat 514
- cheltueli de capital initial 438 rectificat 424
Consultati si dvs.stimati colegi bugetul initial cu cel prezentat astazi . Sa alocam scolii suma de 50 mii lei , nu au cu ce sa-si igenizeze scoala , treceti pe langa scoala sa vedeti cum arata gardul , sunt leaturi goale , alte primarii au alocat bani pentru scoala , sa gasim si noi solutii de unde am putea face rost de bani .Noi consilierii USL vom depune un memoriu prin care vom solicita sa ne spuna dl.primar ce demersuri s-au facut privind colectarea de taxe la gunoiul menajer .
Dl.Morgociu Ioan – ar fi trebuit sa facem o adunare populara unde sa le spunem oamenilor ce responsabilitati au privind acest serviciu de salubritate .Am inteles ca exista un act aditional la contractul de concesiune incheiat cu firma de salubritate el trebuie respectat , trebuie sa ne asumam responsabilitatea .
Dl.Parv Gheorghe – suntem dusi in eroare cu aceasta rectificare bugetara , nu s-au modificat doar doua capitole bugetare s-au modificat toate .
Dl.Mako Andras – sa alocam bani si pentru scoala , nu vreau sa strige parintii dupa mine .
Dl.Morgociu Ioan presedinte de sedinta supune la vot proiectul modificat cu cele doua capitole bugetare – trotuare si drumuri agricole , de unde se va plati societatii de salubritate suma datorata
Toate materialele privind primul punct din ordinea de zi se afla in mapa fiecarui consilier prezent la sedinta pentru studiu si luare la cunostinta .
Nefiind discutii la punctul 1 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,, PENTRU “ 10 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,, PENTRU” , 1 consilier dl.Mladin Simion voteaza ,,IMPOTRIVA “ Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 49 din 02.07.2013.
Nemaifiind alte discutii , sedinta se incheie.
PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA ,
SECRETAR COSMA PETRU
MORGOCIU IOAN