28 May 2013
ROMANIA
JUDETUL ARAD
COMUNA SEPREUS
CONSILIUL LOCAL
P R O C E S V E R B A L
încheiat astăzi 28 mai 2013
la sediul Primăriei locale cu ocazia desfăşurării şedinţei ordinare de lucru a Consiliului Local Sepreuş convocat prin Dispozitia nr. 120 DIN 21.05.2013
L a sedinta sunt prezenti 10 consilieri din totalul de 11 in functie , lipsa dl.Mladin Simion .
La sedinta participa domnul Primar –Incicau Simion, domnul secretar al comunei Sepreus –Cosma Petru , domnul viceprimar consilier Pintean Ioan .
Procesul verbal este incheiat de doamna Zamfir Dorina –jurist.
Presedintele de sedinta d-na Parlog Florica propune consilierilor sa aleaga un nou presedinte de sedinta deoarece a expirat mandatul de o luna de zile care i-a fost incredintat .
Se fac propuneri :
Dl. Mako Andras propune presedinte de sedinta pe domnul Parv Ioan Aurel – care este ales cu votul tuturor consilierilor PREZENTI , pe o perioada de o luna de zile – astfel se adopta HOTARAREA cu nr . 34 din 28.05.2013.
Se supune la vot continutul procesului verbal de la ultima sedinta , care este aprobat cu votul ,,PENTRU” al celor 10 consilieri PREZENTI la sedinta Consiliului local din totalul de 11 in functie
Se da citire la ordinea de zi.
1. Proiect de hotarare privind aprobarea contului de executie bugetara al comunei Sepreus , judetul Arad pe anul 2012 .
2. Proiect de hotarare privind aprobarea impozitelor si taxelor locdale in comuna Sepreus pe anul 2014.
3. Proiect de hotarare privind mandatarea reprezentantilor Consiliului local in adunarea generala a actionarilor SC Compania de Apa Arad pentru a vota modificarea contractului de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apa prin actul aditional nr.2 ce va cuprinde exinderea ariei delegarii serviciului in localitatile Seitin si Frumuseni precum si mandatarea domnului Banatean Gheorghe director general al companiei sa semneze din partea operatorului modificarea contractului prin actul aditional nr.2.
4. Proiect de hotarare privind aprobarea proiectului ,,Sistem informatic pentru gestionarea Registrului Agricol Electronic in judetul Arad si a cheltuelilor legate de proiect .
5. Analizarea unei cereri
6. Diverse .
Domnul presedinte de sedinta supune la vot ordinea de zi , care este aprobata cu votul ,,PENTRU” al celor 10 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie . Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 35 din 28.05.2013
Se trece la punctul 1 din ordinea de zi.
1.Proiect de hotarare privind aprobarea contului de executie bugetara al comunei Sepreus judetul Arad pe anul 2012.
In cadrul comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
prevederile art.57 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale ;
Referatul de specialitate al compartimentului financiar contabil din cadrul aparatului de specialitate al Primarului prin care propune analizarea si aprobarea in cadrul Consiliului local a contului anual de executie al bugetului pe anul 2012 ;
Nefiind discutii la punctul 1 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,, PENTRU “ toti cei 10 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,, PENTRU” Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 36 din 28.05.2013.
Se trece la punctul 2 din ordinea de zi .
2. Proiect de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2014 la nivelul comunei Sepreus , judetul Arad .
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil.
Dl. presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- Preve3derile art.121 alin 1 si 2 din Constitutia Romaniei ;
- Referatul compartimentului financiar contabil cu privire la necesitatea aprobarii impozitelor locale la nivel de comuna pentru anul 2014 ;
- Prevederile art.288 din legea nr.571/2003 ;
- Prevederilor normel.or de aplicare a Codului fiscal .
- Prevederile art.36 alin 4 din Legea nr.215/2001 legea administratiei publice locale .
Nefiind discutii la punctul 2 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar , cu ,,PENTRU “ toti cei 11 consilieri din totalul de 10 in functie voteaza ,,PENTRU”. Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 37 din 28.05.2013.
Se trece la punctul 3 din ordinea de zi .
3. Proiect de hotarare privind mandatarea reprezentantilor Consiliului local in adunarea generala a actionarilor SC Compania de Apa Arad pentru a vota modificarea contractului de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apa prin actul aditional nr.2 ce va cuprinde exinderea ariei delegarii serviciului in localitatile Seitin si Frumuseni precum si mandatarea domnului Banatean Gheorghe director general al companiei sa semneze din partea operatorului modificarea contractului prin actul aditional nr.2.
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl. presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- adresa cu nr.8559/13.05.2013 a Companiei de Apa Arad SA prin care solicita mandatarea reprezentantului Consiliul local in Adunarea generala a Actionarilor sa voteze modificarea contractului de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apa prin actul aditional nr.2 ce va cuprinde extinderea ariei delegarii serviciului in localitatile Seitin si Frumuseni precum si mandatarea domnului Banatean Gheorghe director general al companiei sa semneze din partea operatorului modificarea contractului prin actul aditional nr.2 .
- dispozitiile art.13 alin 1 din OUG nr.109/2011 privind guvernnta cooperativa a inteprinderilor publice ;
- prevederile Legii nr.215/2001 a administratiei publice locale republicata , ale legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice si ale legii nr.241/2006 privind serviciul de alimentare cu apa si canalizare .
Nemaifiind discutii la punctul 3 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU “ toti cei 10 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 38 din 28.05.2013.
Se trece la punctul 4 din ordinea de zi
4. Proiect de hotarare privind aprobarea proiectului ,,Sistem informatic pentru gestionarea Registrului agricol electronic in judetul Arad si a cheltuelilor legate de proiect .
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
referatul cu nr.1415 din 24.05.2013 al Primarului comunei Sepreus privind aprobarea proiectului ,,Sistem informatic pentru gestionarea Registrului Agricol Electronic in judetul Arad si a cheltuelilor legate de proiect ;
- ghidul solicitantului pentru Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice 2007-2013 , axa prioritara 3 , tehnologia informatiei si a comunicatiilor pentru sectoarele privat si public , Domeniul major de Interventie 2 , Dezvoltarea si Cresterea Eficientei Serviciilor publice Electronice , Operatiunea 1 , Sustinerea implementarii de solutii de e-guvernare si asigurarea conexiunii la broadband acolo unde este necesar ;
- se aproba proiectul intitulat ,,Sistem infrormatic pentru gestionarea Registrului Agricol Electronic in judetul Arad si cheltuelile legate de proiect , valoarea totala a proiectului va fi de aproximativ 6.600.000 lei , iar cofinantarea din partea Consiliului local Sepreus va fi de 5600 lei .
Nemaifiind discutii la punctul 4 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU” toti cei 10 consilieri prezenti la sedinta din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU”.Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 39 din 28.05.2013.
Se trece la punctul 5 din ordinea de zi.
5. Analizarea unei cereri
Dl.presedinte de sedinta da citire cererii cu nr. de inregistrare 1122 din 18.04.2013 depusa la primaria Sepreus de catre Inspectoratul de Politie al judetului Arad prin care solicita aprobarea de catre consiliul local a spatiului in care functioneaza Postul de Politie sa le fie dat in folosinta gratuita .
Nemaifiind discutii la punctul 5 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU” toti cei 10 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” .
Se trece la punctul 6 din ordinea de zi.
6. Diverse .
Dl.Morgociu Ioan –S-a licitat spatiul in care a fost vechiul CEC in ce faza este licitatia ? A fost desemnat un castigator ? Din surse sigura eu stiu ca persoana care a parfticipat la licitatie a fost informata ca s-ar fi schmbat destinatia spatiului ? Din cate stiu schimbarea destinatiei unui spatiu se face cu aprobarea Consiliului local . Trebuie respectata legea privind procedura licitatiei , nu ne-a impus nimeni atunci cand am votat in sedinta de consiliu local. Ca spatiul care va fi inchiriat sa aiba ca destinatie activitati de comert nu putem sa facem discriminari . Sa fie 5 societati care desfasoara activitati de servicii funerare , cu cat sunt mai multi cu atat pretul serviciilor scade , ofera o mai larga paleta de oferte si preturi , trebuie sa fie o competitie .
Dl.Mako Andras – nu ne convine ca o alta persoana fizica sau juridica sa deschida servicii de pompe funebre in Sepreus , persoana din Sepreus a ajutat mai multi oameni privind pllata achizitionarii acestor servicii funerare adica le-a mai asteptat de bani . Propun ca pentru sedinta viitoarfe al Consiliului local sa revocam aceasta hotarare .
D-na Parlog Florica –Greseala a fost a noastra a tuturor ca nu ne-am gandit de la inceput in ceea ce priveste destinatia spatiului scos la licitatie .
Dl.viceprimar – Nu ne convine ca in centru comunei sa fie deschis pompe funebre , sa revocam hotaraea data .
Nemaifiind alte discutii , sedinta se incheie.
PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA ,
SECRETAR COSMA PETRU
PIRV IOAN AUREL