proces-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al comunei Suplac din data de 26.05..2009
- Monitorul Oficial Local
- Alte Documente
- proces-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al comunei Suplac din data de 26.05..2009
28 mai 2009
ROMÂNIA JUDEŢUL MUREŞ COMUNA SUPLAC CONSILIUL LOCAL Tel/fax-0265.456112,Tel.-0265456190 PROCES-VERBAL Încheiat azi 26.05.2009,cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local al comunei Suplac ,convocată în baza Dispoziţiei primarului nr. 217/21.05.2009 . Preşedinte de şedinţă este dl. consilier Peti Pal . D.na secretară face prezenţa şi se constată ,că nu lipseşte nimeni. Este prezent dl. Primar Szakacs Bela . În calitate de invitaţi sunt prezenţi –Directorii şcolilor din comună – D.na Roşca Viorica ,D.na Tamas Gyongyi ,Dl. Cioba Ilie şi Dl. Kui Csaba –reprezentant sindicat. Dl. Preşedinte prezintă ordinea de zi : Nr. crt.. Proiect de hotărâre nr. Obiectul Din iniţiativa 1. 17/2009 Privind pietruirea totală şi finisarea străzilor laterale de pe raza comunei Suplac Comisia nr.2 2. 18/2009 Amplasarea de firmă bilingvă pe Căminul Cultural Suplac Molnar Andrei 3. 29/2009 Acordarea tichetelor cadou pentru personalul din învăţământ pe anul 2009 Comisia nr.2 4. 30/2009 Decontarea abonamentelor şi biletelor de călătorie pentru cadrele didactice navetiste Comisia nr.2 5. Diverse Dl. Primar solicită aprobarea discutării punctului trei din ordinea de zi ,pentru ca invitaţii să nu fie nevoiţi a participa la întreaga şedinţă. Dl. Preşedinte supune la vot propunerea şi se aprobă în unanimitate de voturi. - PH.privind acordarea tichetelor cadou pentru personalul din învăţământ pe anul 2009 Dl. Preşedinte prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre avizat favorabil de comisia de specialitate . Dl. Primar o roagă pe d.na Referentă Herciu-Sava Maria să prezinte situaţia financiară la capitolul învăţământ . - D.na Herciu prezintă cheltuielile din primele două trimestre şi prevederile pe semestrul următor la capitolul învăţământ şi arată ,că nu există fonduri disponibile pentru tichete ,nu au fost cuprinse în bugetul local ,iar rectificări nu se pot face cum vrem noi ,trebuie să respectăm prevederile Legii 18/2009. - Dl. Cioba – „ Noi nu am venit să cerşim ,mai ales când suntem conştienţi că nu există fonduri suficiente .Ştim cu toţii ,că există cadru legal care prevede aceste drepturi personalului din învăţământ .Iar conducătorii şcolilor trebuie să facă toate demersurile pentru a obţine aceste drepturi.Legea prevede 7 evenimente cu maxim 5 tichete .Atât numărul evenimentelor ,precum şi numărul de tichete se pot negocia .La acordare se ţine cont şi de numărul de personal ,precum şi încadrarea acestora .Există persoane cu normă întreagă,cu jumătate şi cu un sfert de normă. Toţi vor beneficia de aceste drepturi în funcţie de încadrare .Noi solicităm să se găsească o modalitate cât de cât benefică atât nouă cât şi Dvs.,să se acorde o sumă pe ceea mai apropiată ocazie 5 iunie , iar restul să se asigure printr-o rectificare a bugetului.Vă rugăm să aprobaţi 4 evenimente cu câte trei tichete pe persoană ,iar pe evenimentele din toamnă să aprobaţi câte 4 tichete / eveniment/persoană.Şi în alte comune aşa s-a procedat .Aş dorii să ridic o altă problemă în legătură cu d.nii Consilieri.Un domn consilier a discutat pe maxi-taxi, că directorul şcolii generale este de vină pentru neplata abonamentelor de călătorie pentru elevii navetişti.Eu consider ,că asemenea discuţii nu sunt la locul lor în maxi-taxi ,mai ales ,că nici nu corespund realităţii .Solicit domnilor consilieri mai ales ,că procesele-verbale ale şedinţelor sunt afişate pe pagina web a Instituţiei şi oricine le poate citi şi în Noua Zelandă ,ca să fiţi mai atenţi la discuţiile purtate în şedinţe , ca ele să fie la obiect şi la cauză,să fie reale -bine documentate şi fără a prejudicia sau a jignii pe cineva .” - Dl. Şerban – „Am ascultat cu interes cele spuse de dl. Director Cioba.Nici nu mai este necesar alt comentariu la subiect ,însă doresc să specific totuşi ,că înţelegem problemele financiare ce au fost şi vor fi întotdeauna.Niciodată banii nu vor fi aşa cum am dorii noi să fie. Consiliul local totuşi ar trebui să ne înţeleagă şi să facă cumva să aloce sume şi pentru drepturile personalului din învăţământ .Ştim cu toţii, că s-au alocat sume şi altor instituţii şi am fost cu toţii de acord. - Dl. Primar – „ D.nule Şerban ,nu mai lungiţi atâta vorba ,lăsaţi alte instituţiile şi vă rog să fiţi scurt şi la obiect.” - Dl. Rîştei –„Ce vorbiţi de banii alocaţi altor instituţii ,vă referiţi de banii alocaţi pentru construirea bisericii din Laslău Mic? Şi noi avem drept de o biserică aşa cum aveţi voi.De altfel nici nu aveţi voie să votaţi că aveţi interes .” - Dl. Zolog-„ Eu consider ,că dacă d.nii directori au avut flexibilitatea să reducă suma solicitată să fim şi noi flexibili şi să aprobăm aceste drepturi.” - Dl. Şerban –„ Nu mă refer numai la biserică ,dar am aprobat rectificări a bugetului ori de câte ori a fost nevoie.Pe de altă parte este dreptul meu să vin cu argumente,iar cu privire la conflictul de interes aţi avut şi Dvs.Dl.Rîştei onflict de inters, când în calitate de consilier aţi fost şi angajatul Primăriei .Atunci nu v-a deranjat conflictul de interes şi nici noi consilierii care am ştiut ,nu v-am creat probleme.Mai sunt şi alte cadre de învăţământ consilieri la alte Consilii Locale de exemplu Bahnea şi nu se pune problema conflictului de interes. Nu este un interes major ,este vorba de drepturi salariale , nu alte interese.” - Dl. Peti Ştefan-„ Dacă OG. Nr.18/2009 interzice rectificarea bugetului de unde vom lua banii pentru acordarea acestor drepturi?Dacă luaţi banii de la cheltuieli materiale învăţământ ,să nu uitaţi ,că nu peste mult timp intraţi în reparaţii la şcoli şi aveţi grijă să nu rămâneţi fără bani. Pe ce zile doriţi să primiţi tichete cadou?” - Dl. Primar –„De la cheltuielile materiale de la capitolul învăţământ se pot asigura sumele . Anul trecut au fost patru evenimente ,acum propunem trei evenimente pentru-că paştele a trecut . Dl. Preşedinte supune la vot - trei evenimente din care primul eveniment şi al doilea să fie de 150 lei / persoană iar al patrulea să fie de 200 lei. Se aprobă în unanimitate de voturi . Se adoptă Hotărârea nr. 23/2009 Dl. Primar –„ Acum că suntem cu toţii aici ,vă rog dl. Director Cioba,să stabiliţi un program d.lui Şerban Vasile ,pentru-că de câte ori l-am căutat niciodată nu l-am găsit la servici.” Dl. Şerban – „Nu spun că nu am lipsit niciodată,că fiecare om poate avea probleme ce nu suferă amânare ,dar vă pot spune sincer ,că de 16 ani de când lucrez ca administrator la Şcoli niciodată nu am lipsit fără să fi cerut voie de la domnul director de care am aparţinut. „ Dl. Primar –„Programul să fie aşa ,ca dl. Şerban să treacă în fiecare săptămână la fiecare şcoală.” Dl. Rîştei –„Doresc să vă atrag atenţia asupra faptului ,că şcolarii din Laslău Mic fac naveta zilnic pe jos pentru-că nimeni nu le plăteşte abonamentul.Domnule Cioba ,vă rog să vă gândiţi şi la ei şi nu uitaţi că şcoala generală din Laslău Mare funcţionează datorită acestor copii din Laslău Mic.” Dl. Cioba –„ Se ştie ,că Ministerul a fost cel care a alocat bani pentru decontarea abonamentelor şcolare ,înainte a achitat Consiliul Local al comunei ,noi nu avem nicio vină dacă nu se mai alocă sume aşa cum prevede legea.Dar să nu uităm totuşi , că de zeci de ani copii din Laslău Mic ,au bătut acest drum pe jos.Aşa au mers şi românii şi saşii şi ţiganii la şcoala din Laslău Mare .” Dl. Rîştei –„ Şi dacă mai de mult s-a arat cu boii înseamnă că şi acum tot cu boii trebuie să lucrăm?” Alte comune au microbus ,dar nouă nu ne-a trebuit .Acum vă rog să rezolvăm cumva situaţia acestor copii.” Dl. Bucur –„ Da e o problemă şi asta ,că noi am plătit din bugetul nostru abonamentele copiilor din alte comune deşii trebuia să plătim pentru copii noştri . Fiecare să plătească pentru copii proprii.Şi acum avem datorii din anul trecut din septembrie faţă de Siletina, care a transportat copii de bună voie.Dar fără bani nu mai merge 50 de lei pe abonament pe lună .” Dl. Rîştei –„Fac naveta zilnic c.ca 50 de copii din Laslău Mic –elevi şi preşcolari ,în ploaie şi vânt .Nu-i uşor .” Dl. Cioba- „Noi nu putem face nimic. Când Guvernul alocă fonduri se vor plăti.Noi nu avem nimic împotrivă.” D.na Tamas Gyongyi –„ Trebuie să vă spun,că eu am participat la o şedinţă la Inspectoratul şcolar unde ni s-a atras atenţia ,că directorii de şcoli nu au voie să se implice în decontarea abonamentelor. Comitetul de părinţi are dreptul să facă demersuri în acest sens.” Dl. Sandor –„ Dacă acordăm bani pentru tichete cadou la profesori ,decontăm abonamentele de călătorie pentru profesori ,atunci să aprobăm şi la copii noştri decontarea abonamentelor.” Dl. Molnar –„ Cum ştiţi cu toţii ,eu sunt cadru medical,iar din cunoştinţele mele vă spun ,că mersul pe jos este folositor nu numai la adulţi ci şi la copii.” Dl. Zolog –„ Dl. Director,mă folosesc de situaţia ,că sunteţi prezent ,doresc să găsim înpreună o soluţie pentru stabilirea unui program de joacă în curtea şcolii din Laslău Mare pe timpul vacanţei. Tinerii nu au unde să joace fotbal.Terenul de fotbal e departe,pe străzi nu se poate ,iar în curtea şcolii nu îi lăsăm.Vine vacanţa nu au unde se juca.Să se tabilească un responsabil ,care să deschidă poarta şcolii şi să îi supravegheze .” Dl. Cioba –„Elevi au program până la orele 14,00 cât este şi un profesor la şcoală . Nu se poate permite ,pentru-că s-au făcut stricăciuni ,mizerie în curtea şcolii.” Dl. Zolog-„ Trebuie să găsim o soluţie înpreună,nu vreau să fac petiţii şi adunări de semnături.” Dl. Cioba-„Chiar dacă faceţi petiţii, în şcoală trebuie respectat ordinea şi disciplina,restricţiile trebuiesc respectate. Atitudinea asta a mai avut-o şi altcineva înaintea Dvs. Curtea şcolii nu este teren de joacă. Intreţinerea lui a costat şi costă mulţi bani. Nu se poate expune la stricăciuni. Şi vă spun că nu este respectată deloc de către tineri. Se produc stricăciuni.Iar când cauţi vinovatul nu se găseşte niciodată . Curtea Şcolii nu este teren de fotbal.” Dl. Bucur- „Noi Consilierii nu ne putem băga .Instituţiile de învăţământ au regulamentul lor strict de organizare şi funcţionare ce trebuie respectată.” Dl. Peti Pal-„ Dl. Director să se înţeleagă cu părinţi.” Directorii de şcoli ,mulţumesc pentru invitaţie şi părăsesc sala. Dl. Preşedinte predă cuvântul d.nei secretare pentru a prezena Procesul-verbal al şedinţei anterioare. D.nii consilieri nu doresc ca procesul –verbal să fie citit pentru,că toţi au avut ocazia de a-l citi pe pagina web a instituţiei şi afişajul efectuat în fiecare sat. D.l.preşedinte supune procesul-verbal la vot şi se aprobă în unanimitate de voturi. Se trece la punctul unu al ordinii de zi : Privind pietruirea totală şi finisarea străzilor laterale de pe raza comunei Suplac Dl. Preşedinte prezintă expunerea de motive la proiectul de hotărâre avizat favorabil de comisia de specialitate . - Dl. Primar –Prezintă situaţia cheltuielilor efectuate la capitolul drumuri. - D.na Herciu –„ Toate fondurile prevăzute pe primul semestru au fost cheltuite. Există fonduri prevăzute numai pe trimestrul IV.” - Dl. Peti Ştefan –„Pe ce aţi cheltuit sumele?” - Dl. Primar –„Pe datoriile de anul trecut .Am avut facturi neachitate şi a trebuit să le achităm.” - D.na Koszti Hainal-„ Anul acesta numai datorii am plătit. De ce nu s-au plătit facturile atunci ,când s-a făcut lucrarea?” - Dl. Primar –„Lucrările au fost făcute ,a trebuit să le plătesc.” Dl. Preşedinte supune proiectul la vot şi se aprobă în unanimitate de voturi. Se adoptă Hotărârea nr. 24/2009 Se trece la punctul doi al ordinii de zi : P.H privind amplasarea de firmă bilingvă pe Căminul Cultural Suplac Dl. Molnar Andrei-iniţiatorul proiectului –consideră că tema proiectului de hotărâre nu mai este de actualitate ,retrage proiectul de hotărâre . Se trece la punctul patru al ordinii de zi: PH.privind decontarea abonamentelor şi biletelor de călătorie pentru cadrele didactice navetiste Dl. Preşedinte prezintă expunerea de motive şi proiectul de hotărâre avizat favorabil de comisia de specialitate . - Dl. Rîştei –„ Eu nu pot fi de acord cu acest proiect ,Aşa cum a spus dl. Cioba de mersul pe jos al copiilor din Laslău Mic ,atunci dacă acum 50 de ani nu s-a decontat abonamente pentru profesorii navetişti să nu se plătească nici acum .” Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 10 voturi pentru şi un vot înpotrivă – a d.lui Rîştei Viorel.. Se adoptă HCL. Nr. 25/2009 Diverse : - Dl. Primar –“Vă rog pe Dvs. domnilor Consilieri ,să verificaţi şi să faceţi necesarul de tuburi pentru podeţe ,în satele Dvs.Să nu avem probleme pe urmă.Nu se va lua în calcul DC. 70 –care va fi supus unor lucrări de modernizare .” - Dl. Primar –“ Dl. Zolog văd că nici nu aţi observat că s-au rezolvat problemele ridicate de Dvs în satul Laslău Mare ,nu de alta dar nu spuneţi nimic. S-a rezolvat problema furturilor din Laslău Mare ,a drumului din Chindrişoaia,şi problema ciobanilor.” - Dl. Zolog- “Am observat,şi vă mulţumim. Dl. Sita din Vaidacuta a solicitat punerea la punct al unui drum către Vaidacuta, pe care-l vrem noi.Dânsul ne asigură şi utilaj şi face lucrările necesare ,numai să fim de acord să punem o tablă indicatoare la drum cu numele localităţii Vaidacuta .Măcar să se cunoască ,care drum duce la Vaidacuta .” - Dl. Primar –“Sigur ,că suntem de acord. Vă anunţ ,că pentru baza sportivă din Suplac suntem trecuţi pe listă şi vom obţine fondurile necesare pentru finanţare .În legătură cu şcoala generală Suplac,am primit promisiunea de la Inspectoratul Şcolar Mureş ,că va funcţiona şi din septembrie aşa cum este acum.” - D.na Koszti Hainal-“ Dar fără Personalitate Juridică.” - Dl. Koszti Laszlo –“ Din toamnă vom pune director din Suplac,dacă acest an a a fost director din Laslău Mare.” - Dl. Rîştei –“Să se rezolve neapărat problema transportului pentru elevii din Laslău Mic.” - Dl. Rus Sebastian-“ Doresc să vă fac cunoscută situaţia precară a unei bătrâne din satul Vaidacuta ,care este singură,bolnavă şi necesită ajutor din partea noastră.” - Dl. Primar –“Dacă nu este încadrată într-un grad de handicap nu putem angaja asistent personal. Ajutor social nu putem da ,pentru că are pensie ce depăşeşte pragul prevăzut de lege pentru o persoană singură.Putem să-I alocăm un ajutor financiar ocazional,precum şi avem două asistente comunitare pe care le vom trimite la Dânsa în fiecare săptămână . Altceva nu putem face.” Dl. Preşedinte mulţumeşte pentru prezenţă şi declară şedinţa închisă. PREŞEDINTE , SECRETAR, Consilier PETI PAL KERESZTES MATILDA