24 martie 2011

  ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

COMUNA SUPLAC

CONSILIUL LOCAL

Tel/fax/0265456112

 

 

 

PROCES-VERBAL

 

 

   Încheiat azi 23.03.2011,cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local al comunei  Suplac convocată de Dl. Primar Szakacs Bela prin Dispoziţia nr.189 din 18.03.2011.

  D.na secretară face prezenţa şi se constată că lipseşte motivat dl.viceprimar Bucur Leon-Dan –este plecat la cusr de perfecţionare ISU .

  Preşedinte de şedinţă este dl.consilier Sandor Mihai .

  Dl. Preşedinte supune spre aprobare procesul-verbal al şedinţei anterioare şi se aprobă în unanimitate de voturi.

  Dl. Preşedinte prezintă ordinea de zi şi îl supune spre aprobare :

 

Nr.

crt..

 

Proiect de hotărâre nr.

 

Obiectul

Din iniţiativa

  1.  

8/2011

Acreditarea UAT Suplac  ca furnizor de servicii sociale

Primar

  1.  

9/2011

Montarea unor camere de luat vederi  la intrarea în localitatăţile din comuna Suplac

Comisia nr.2

  1.  

10/2011

Stabilire taxei de desfacere a căsătoriei prin divorţ pe cale administrativă

Primar

  1.  

11/2011

Aprobare PUZ „Întroducere în intravilan şi stabilire zonă funcţională de producţie-Laslău Mic,comuna Suplac

Primar

  1.  

12/2011

Însuşire raportului de  evaluare nr. 278/14.03.2011 întocmit de SC MULTIPLUS  SRL a imobilului –teren intravilan situat la Nr. adm. 169,satul Idrifaia ,judeţul Mureş

Primar

  1.  

13/2011

Participarea la programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional 2011-programul rabla

Primar

  1.  

14/2011

Rectificarea bugetului –cuprinderea în buget a sumei de 150 mii lei  pentru terenul de sport multifuncţional

Primar

  1.  

 

Prezentarea raporuluit de activitate al Primarului pe anul 2010

Primar

  1.  

 

Diverse

 

 

Ordinea de zi  se aprobă în unanimitate de voturi .

 

Se trece la primul punct al ordinii de zi :

 

PH. Privind Acreditarea UAT  ca furnizor de servicii sociale

 

 

Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate.

Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.

 

Se adoptă HCL. nr. nr.8/23.03.2011

 

Se trece la punctul doi al oredinii de zi :

 

PH. Privind Montarea unor camere de luat vederi  la intrarea în localităţile din comuna Suplac

 

Dl.Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate şi specifică ,că nu sunt fonduri cu această destinaţie cuprinse în bugetul Local pe anul 2011.

Dl. Şerban- „Eu o rog pe d.na contabilă sau pe Dvs. dl .Primar  să vă interesaţi totuşi cât ar costa acest proiect.”

Dl. Primar-„Dvs. ar fi trebuit să vă interesaţi înainte de a depune proiectul.Dar eu m-am interesat şi vă spun ,că e foarte scump c.ca 100.000 RON. Aparatura este foarte scumpă,camere cu infraroşu ,server şi alte ce nu ne putem permite deocamdată.”

Dl. Sandor Mihai-„ Ştiu ,că proiectele se fac ca să luaţi indemnizaţia de şedinţă,dar Eu vă propun ca proiectele pe care le iniţiaţi să le gândiţi foarte bine,să vă informaţi , să discutaţi cu compartimentul de specialitate din primărie  şi să vedeţi dacă este sau nu posibil realizarea lor. Nu are rost să le iniţiaţi dacă nu sunt realizabile.”

Dl. Primar –„Se poate face numai dacă se renunţă la pază,dar atunci nu mai putem încasa taxe de la populaţie.Ştiţi bine ,că bugetul a fost deja aprobat pe acest an. Nu putem noi venii cu aşa proiecte mari şi scumpe,că nu avem de unde să luăm bani.”

Dl. Zolog-„ Se lucrează tocmai invers.Atunci noi nu mai putem iniţia nici un proiect de hotărâre în acest an.Proiectul în sine e o treabă bună,dar dacă nu sunt bani nu avem ce face.Comisia a acordat aviz nefavorabil tocmai pentru acest motiv.”

Dl. Peti Pal- „ Eu refuz afirmaţia d.lui Preşedinte ,că am lucra doar pentru indemnizaţie. Proiectele făcute de noi reprezintă probleme reale de pe teren .”

 Dl. Rîştei-„ Dacă nu poţi face o lucrare cu o valoare mai mare ,facem  altele mai mărunte .”

Dl. Primar – „ Comisia doi  trebuie să  ocumenteze mai bine proiectele de hotărâri.”

D.na Koszti- „Noi mai facem şi proiecte nu ca voi care numai avizaţi proiectele făcute de primar.”

Dl. Zolog-„ Am avut şi noi proiecte şi poate mai bune ca şi a voastră :”

D.na Koszti- „Diferenţa este ,că proiectele noastre nu le luaţi în serios şi ori nu le aprobaţi, ori nu se realizează cu bună ştiinţă.”

Dl. Şerban – „ Dacă s-au scumpit alimentele înseamnă ,că nu mai mâncăm?” Trebuie să facem ceva chiar dacă e scump,luăm din altă parte şi o punem aici unde este mai important .Şi eu resping din start afirmaţiile dl.lui Preşedinte . „

Dl. Preşedinte – „ Dl. Şerban,Dvs. ştiţi din ce constă un proiect de hotărâre ?”

Dl. Şerban- „ Sigur ,că ştiu dar vă las pe Dvs. să spuneţi.”

Dl. Sandor – „ Expunere de motive,proiect de hotărâre ,raport de specialitate şi avizul comisiei de specialitate şi toate trebuiesc foarte bine documentate .Greşeala Dvs. a comisiei este ,că nu v-aţi documentat destul în legătură cu acest proiect.”

Dl. Primar – „ La iniţiere trebuie să vedeţi dacă sunt s-au nu sunt bani .”

Dl. Molnar –„ Nu prea îi văd pe cei de la Gombos SRL să facă activitate în comună.”

Dl. Peti Ştefan- „Câte maşini are Gomboş în comună?Eu chiar îi văd des la  activitate  noaptea târziu ,chiar  stau după mine şi mă urmăresc până intru în curte. ”

Dl. Primar-„o maşină  la noi şi una  la Coroi.”

Dl. Preşedinte supune la vot  proiectul de hotărâre cu 3 voturi pentru,4 voturi împotrivă şi 3 abţineri nu se adoptă hotărâre .

 

Se trece la punctul trei al ordinii de zi:

 

PH. Privind Stabilirea taxei  de desfacere a căsătoriei prin divorţ pe cale administrativă

 

Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre,raportul de specialitate al compartimentului de specialitate şi avizul comisiei de specialitate şi menţionează,că s-a informat şi la alte comune şi aceasta este taxa care s-a stabilit peste tot.

Dl. Zolog- „ Comisia de specialitate a propus o altă taxă de 300 de lei,să nu fie chiar ca la Mureş .”

D.na Secretară- „ Căsătoria este la fel şi la oraş şi la comună .Nu este mai importantă la oraş decât la comună .Oraşele au stabilit 400 de lei,notarii practică taxa de 650 -700 lei.”

Dl. Primar –„ Eu susţin propunerea mea de 400 lei.Voi vreţi să faceţi lucrări dar nu sunteţi de acord să stabiliţi şi bani în buget.”

Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi cu votul a 4-pentru ; 5 împotrivă şi o abţinere nu se aprobă propunerea primarului .

Dl. Preşedinte supune la vot  şi propunerea comisiei nr. 1 –pentru 300 lei şi se aprobă cu  5 voturi pentru ,4 –împotrivă şi o abţinere se aprobă  suma de 300 lei .

 

Se adoptă HCL. nr. 9/23.03.2011

 

Se trece la punctul patru al ordinii de zi:

 

PH. Privind Aprobare PUZ „Întroducere în intravilan şi stabilire zonă funcţională de producţie-Laslău Mic,comuna Suplac

 

Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre,raportul de specialitate al compartimentului de specialitate şi avizul comisiei de specialitate.

Dl. Şerban – „ Acest proiect  presupune efecte negative asupra mediului?”

Dl. Primar – „ Nu . A fost consultată populaţia şi s-a obţinut avizul de mediu.”

Dl. Zolog- „ Al cui este terenul ?”

D.l. Primar – „A fost închiriat de către societatea SC  SMALL  WORLD SRL de la Hermann Reinhold din Laslău Mic este intabulat  şi se necesită întroducerea terenului extravilan în intravilanul comunei.”

Dl. Primar – „Am completat proiectul de hotărâre cu un alt articol privitoar la extinderea şi modernizarea drumului ,şi a branşamentelor ce se vor face de investitor pe cheltuiala acestuia ,ce vor intra în patrimoniul domeniului public .”

Dl. Peti Ştefan-„ Despre ce suprafaţă este vorba?”

Dl. Primar _” Peste trei ha ,dar suprafaţa construită va fi de 0,5 ha .”

 

Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.

 

Se adoptă HCL. nr. 10/23.03.2011

 

Se trece la punctul cinci al ordinii de zi:

 

PH. Privind Însuşire raportului de  evaluare nr. 278/14.03.2011 întocmit de SC MULTIPLUS  SRL a imobilului –teren intravilan situat la Nr. adm. 169,satul Idrifaia ,judeţul Mureş

 

Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre,raportul de specialitate al compartimentului de specialitate şi avizul comisiei de specialitate şi specifică ,că această sumă de 12.000 lei a fost cuprinsă în bugetul local al comunei Suplac pe anul 2011.

Dl. Peti Ştefan – „ Se cumpără suprafaţa întreagă?”

Dl. Primar –„ Da,are gaz şi curent .”

 Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.

 

Se adoptă HCL. nr. 11/23.03.2011

 

Se trece la punctul şase al ordinii de zi:

 

PH. Privind Participarea la programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional 2011-programul rabla

 

Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre,raportul de specialitate al compartimentului de specialitate şi avizul comisiei de specialitate şi precizează ,că este cuprins în bugetul local suma de 25.000 lei cu destinaţie de achiziţionare maşină prin programul rabla.

Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 9 voturi pentru şi o abţinere – a d.nei Koszti Hainal cu  precizarea,că susţine ceea ce a mai afirmat şi la aprobarea bugetului local,că achiziţionarea maşinii pentru primărie nu ar trebui să fie o prioritate ,termopanele pentru şcoală sunt mult mai importante .”

Dl. Molnar – „Nu vreau să zic ,că termopanele nu ar fi o prioritate ,dar nici eu nu aş pune maşina mea  să o fac praf.”

Dl. Primar –„ Dacă oricum avem cele două maşini ,e bine să ne folosim de  programul rabla,mai ales că acum este aprobat şi pentru instituţii publice.Şi oricum trebuie să ne încadrăm în limita fondurilor prevăzute în bugetul local.”

Dl. Sandor- „Şi consilierii să beneficieze de maşina nouă când vor avea nevoie în interesul serviciului.”

Dl. Primar –„ Bineânţeles.”

 

Se adoptă HCL. NR. 12/23.03.2011

 

 Se trece la punctul  şapte al ordinii de zi:

 

PH. Privind Rectificarea bugetului –cuprinderea în buget a sumei de 150 mii lei  pentru terenul de sport multifuncţional

 

Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre,raportul de specialitate al compartimentului de specialitate şi avizul comisiei de specialitate

Dl..Sandor –„ Dacă s-au alocat aceste sume cu destinaţie specială trebuie să le cuprindem în buget.”

 Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi aprobă în unanimitate de voturi.

 

Se adoptă HCL. nr. 13/23.03.2011.

 

Se trece la punctul 8 al ordinii de zi :

 

Raportul de activitate  al  primarului comunei Suplac pe anul 2010

 

Dl .Primar prezintă raportul de activitate.

 

Dl. Peti Ştefan – „Aţi cumpărat deja dalele anul trecut?cât costă o bucată?”

Dl. Primar – „Da le-am cumpărat anul trecut,şi le –am lăsat la producător să nu se fure .Nu mai ştiu cât a costat o bucată dar se poate verifica în contabilitate . Am luat de două feluri - de 20/20 vor fi puse la intrare în sate şi de 40/40 se vor pune în sat.”

Dl. Sandor Mihai – „ Aţi mai scris ceva acolo în raport ,vă rugăm să ne citiţi .”

Dl. Primar –„ Da, am mulţumit colaborarea  Consiliului Local şi a aparatului de specialitate a Primarului,fără care nu aş fi putut să îndeplinesc cele menţionate. Vă mulţumesc tuturor .”

 

Se trece la punctul următor-

 

Diverse:

Dl. Primar – Sunt două cereri- una a d.nei Cioban Marinela –care solicită partea din spate a imobilului în care locuieşte cu chirie pe motivul ,că familia care o închiriează este plecată în străinătate dar nu au renunţat la contract .Până nu renunţă nu avem ce face.”

D.na .Secretară – „Familia Subţirel are 3 copii şi chiar dacă sunt plecaţi în străinătate nu au renunţat la contract .Familia Cioban Marinela are trei copii dar doi ditre  ei au fost crescuţi de bunica lor,la care au fost date în plasament până la majorat  .”

A doua cerere ceea a d.nei Varga Ana  din Laslău Mic care stă într-o clădire a bisericii evanghelice din Laslău Mic la nr. 100  ,şi solicită casă de locuit .

Dl. Peti Ştefan – „Familia aceasta a vândut o casă mare cu etaj la Laslău Mic şi acum noi de unde să le asigurăm casă ,că nu avem case libere.?”

Dl. Şerban –„Cererea este bine întemeiată .Trebuie să ştiţi ,că această familie a înfiat un copil de la vârsta de câteva luni şi l-au crescut,l-au educat .Acum familia este într-o situaţie grea,bărbatul a murit iar femeia se descurcă greu .”

Dl. Primar- „ Eu înţeleg problema lor ,dar vă rog să veniţi cu propunere concretă care casă să o dăm ,că eu nu cunosc să avem case libere .”

Dl. Şerban –„ Trebuie să găsim împreună o rezolvare .Pentru educaţia ce au dat-o băiatului merită toată stima şi respectul nostru.Să ne gândim cum să îi sprijinim.”

Dl. Rîştei- „Mă mir că familia a dat educaţie băiatului ,când Ghieza  tatăl  lui a făcut puscărie  ,a furat şi a făcut scandal de nenumărate ori. Că băiatul este aşa cum este se datorează numai lui ,că s-a născut cu un caracter anume ,îi stă în fire cinstea şi corectitudinea  . Este un om de treabă ,dar tatăl lui în nici un caz nu avea de unde să îi dea educaţie , că nici el nu avea .Pentru  Alin  toată cinstea  şi respectul nostru ,jos pălăria în faţa lui .”

Dl. Şerban –„ Despre morţi să vorbim numai de bine sau deloc .”

Dl. Rîştei – „ La diverse doresc să ridic o problemă despre suprapunerile de terenuri agricole .După cum ştiţi cu toţii ,Lăslăieni au titlurile de proprietate în Suplac  în luncă şi nici unul din noi nu putem folosii aceste terenuri  de ani de zile.Ne-am hotărât să luăm toate titlurile şi să mergem la Prefectură cu ele ,poate ei ne vor rezolva problema.

Dl. Primar –„ Greşeala este a proprietarilor care au semnat fişa de punere în posesie, fără să ştie ce semnează.”

Dl. Peti Ştefan- „ Toate titlutile au fost emise din birou .Normal ,că nu se potriveşte cu ce este în teren.I nginerii aveau norme de întocmire a titlurilor şi ei au făcut treaba, dar numai din birou. Eu în mandatul meu am avut cunoştinţă de lipsa de teren am solicitat şi am şi primit 11 ha  de teren de la ADS , specialistul de la OCAOTA  a fost şi a măsurat terenul .”

Dl. Primar – „ Unde este acest teren ,că eu nu am cunoştinţă de spre el?Nici nu am auzit de el.”

Dl.- Peti Ştefan –„Este folosit de cineva.”

D.na Secretară- „Unde este situat şi cine îl foloseşte de atâţia ani?”

Dl.Peti Ştefan-„ Sunt terenurile fostului IAS  şi e folosit de cineva ,dar Eu nu spun de cine ,că  nu vreau să mă bag în viaţa nimănui. În mandatul meu 2000-2004 au fost întocmite toate fişele de punere în posesie,dar după mandatul meu nu ştiu ce s-a ales de el ,nu mai ştiu de ce nu s- a finalizat punerea în posesie  .Nu ştiu ce s-a întâmplat cu fişele. Cineva din Primărie tot trebuie să ştie de ele .”

Dl. Rîştei – „ Nu ştiu despre asta,atâta ştim,că pe Lunca Suplacului am foşti puşi noi mai repede în posesie,pe urmă Suplacul. Considerăm,că noi avem dreptul  la teren.”

Dl. Peti Ştefan-  „Nu vă trebuie teren în Laslău Mic ?Aveţi  terenuri în Laslău Mic căutaţi terenurile ,doar nu vor merge Suplăcenii să lucreze terenurile din Laslău Mic.”

Dl. Primar – „Titlurile au fost făcute prima dată pentru Laslău Mic,dar terenurile nu au fost niciodată măsurate pentru Lăslăieni.”

Dl. Rîştei-„ S-a făcut un fals la tot satul.De asta mergem noi la Dl. Prefect să se facă dreptate.”

Dl. Primar – „Degeaba mergeţi ştiţi bine ,că vă trimite înapoi la primărie .Eu în mandatul meu nu am văzut nicio cerere în acest sens, nici de la voi nici de la Suplăceni . Imedit trebuia să acţionaţi după ce aţi aflat neregulile.Din 1994 aveaţi timp să acţionaţi.”

Dl. Rîştei-„ Bine vom pune mai întâi cerere la primărie prin care solicităm să rezolvaţi problema,pe urmă mai vedem.”

Dl. Primar- „ Dacă aveţi titlurile ,mergeţi şi ocupaţi-vă terenurile .Dacă se bagă cineva acţionaţi în judecată.”

Dl. Zolog- „Asistenţii personali ai persoanelor cu handicap,până când iau şomaj şi ce se întâmplă cu ei?”

Dl. Primar- „ Asta depinde de vechimea fiecăruia. Nu vor fi reangajaţi,că nu avem bani,dar pot să solicite indemnizaţia de la Direcţia de asistenţă socială la Tg. Mureş .”

Dl. Zolog –„Dl. Primar să trimiteţi maşina de gunoi şi pe strada noastră,iarna nu a putut venii ,dar acum se poate.”

Dl. Peti Ştefan – „ Aveţi grijă de curechile din Laslău Mic,că sunt şi ele puse în posesie.”

Dl. Molnar- „ Vedeţi să reparaţi digul din Suplac,că se distruge de tractoarele care circulă pe ele.La căminul din Suplac scocurile sunt furate.”

Dl. Primar-„ Ce pot să fac? De câte ori le-am făcut şi tot se fură.Şi cu digul aceeaşi treabă.Trebuie să turnăm beton ca să nu se mai urce pe dig cu tractoare.”

Dl. Şerban- „ La ADS există teren pentru cei care nu au primit terenurile?”

Dl. Primar- „ De la ADS am primit teren expres pentru persoanele care s-au încadrat , majoritatea parohii şi alte persoane   şi situaţia  este pusă la Bucureşti pentru aprobare.”

Dl. Şerban- „ S-au scos ţevi din pământ peste tot din terenurile agricole şi au rămas şanţurile adânci. Cine va reface terenurile .”

Primar- „ Terenurile au proprietari şi nu au decât să facă plângere la poliţie. Dacă le-au dat voie să scoată ţevile să le fi pus să refacă terenul.Nu s-a pus nici-o plângere la poliţie.”

Dl. Zolog- „ Eu personal am anunţat poliţia ,i-a prins asupra faptei cu ţevile târâte pe şosea şi nu au luat nicio măsură.”

Dl. Primar- „ Primăria nu se poate implica .Terenurile sunt proprietate privată.Şi poliţia se implică numai dacă  are sesizare de la proprietarul terenului.”

Dl. Zolog- „Poliţia să ia măsuri când i se cere .Nu ajunge că au distrus terenul omului,dar tot oamenii să-i plătească tot pe aceşti oameni să le acopere şanţurile .Suntem de râsul lumii.Chiar nimic nu se poate face?”

Dl. Gyurka Janoş –„ Dacă cineva vrea să investească în clădirea fostului dispensar din Idrifaia ce facem cu Berta ?; Ar trebui instalate indicatoare de semnalizare  vacilor ce circulă  pe drumul din satul Idrifaia .”

Dl. Primar – „Nu avem alt spaţiu pentru locuinţă ,nu ştiu ce facem cu Berta . Drumul este drum judeţean ,Consiliul Judeţean îl administrează.”

Dl. Primar –„ Doresc să vă înştiinţez ,că a fost un control al calităţii lucrărilor efectuate la DC 70  şi s-a dat aviz de continuarea lucrării .Poimâine  se începe asfaltarea drumului în satul Laslău Mic.”

Dl. Zolog- „ Nu fac şi ieşirile de pe şosea ,că sunt nefinalizate în Laslău Mare ? Sunt înalte şi se strică maşinile .”

Dl. Primar –„ Se vor face.”

 

Dl. Preşedinte mulţumeşte pentru prezenţă şi  declară şedinţa închisă.

 

 

   PREŞEDINTE ,  SECRETAR

   SANADOR MIHAI   KERESZTES MATILDA