Proces-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local Suplac din data de 09.08.2011
- Monitorul Oficial Local
- Alte Documente
- Proces-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local Suplac din data de 09.08.2011
09 august 2011
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
COMUNA SUPLAC
Tel.0265456190 ,tel/fax /0265456112
PROCES-VERBAL
Încheiat azi 09.08.2011,cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local al comunei Suplac ,convocată de dl. Primar Szakacs Bela prin dispoziţia nr. 303/04.08.2011 Preşedinte de şedinţă este dna. Consilier Koszti Hainal .
D.na secretară face prezenţa şi se constată,că sunt prezenţi 9 consilieri din totalul de 11 , lipsesc dl. Moldovan Vasile şi dl. Rîştei Viorel.
D.na Preşedinte supune la vot procesul-verbal al şedinţei anterioare şi se aprobă în unanimitate de voturi .
D.na Preşedinte prezintă ordinea de zi :
|
Nr. crt.. |
Proiect de hotărâre nr.
|
Obiectul |
Din iniţiativa |
|
46/2011 |
Privind asocierea si participarea UAT Comuna Suplac la constituirea Asociatiei Gal Podisul Tarnavelor |
Primar |
|
|
47/2011 |
Privind asocierea comunei Suplac ,judeţul Mureş cu Asociaţia Sportivă Suplac |
Primar |
|
|
48/2011 |
Înţiinţarea unui pod pe şanţul dintre parcelele „Subşaitău”şi „la ţigani” |
Koszti Hainal |
|
49/2011 |
Rectificarea bugetului local |
Primar |
|
|
|
Diverse |
|
-Dl. Primar solicită suplimentarea ordinii de zi :Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al comunei Suplac iniţiat de dl. Viceprimar Bucur Leon-Dan .
D.na Preşedinte supune la vot ordinea de zi cu suplimentarea solicitată şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se trece la primul punct al ordinii de zi :
PH .Privind asocierea si participarea UAT Comuna Suplac la constituirea Asociatiei Gal Podisul Tarnavelor
- Dl. Primar prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate „ Din anul 2012 se desfiinţează sistemul de finanţare FEADR ,motiv pentru care se înfiinţează acastă nouă asociaţie , pentru a se depune proiecte comune de atragere de fonduri Europene . În luna martie a fost depus un proiect prin care s-a câştigat 2.400 milioane de EURO .”
- Dl. Zolog-„ Noi cât primim din această sumă şi dacă noi hotărâm ce facem cu banii?”
- Dl. Primar – „ Sigur ,că da .Nu ştim cum vor fi împărţiţi banii ,dar mă gândesc ,că pe număr de locuitor .S-a propus ,ca centrul Asociaţiei să fie în comuna Suplac, deoarece suntem situaţoi chiar în centrul zonei,va trebui să asigurăm un spaţiu .”
- D.na Koszti- „ La ce spaţiu v-aţi gândit ?”
- Dl. Bucur- „Fosta Grădiniţă din Suplac ,acolo mai este o cameră liberă."
- D.na Koszti –„Să nu vă gândiţi la Grădiniţă .De ce nu daţi etajul Dispensarului, că dl. Dr. Magyari nu mai vrea să vină acolo.Se vorbeşte în sat ,că doreşte să închirieze o construcţie nouă.”
- Dl. Primar- „ Deocamdată nu ştim nimic. Vom vedea atunci, Dacă în Suplac nu va fi spaţiu dăm în Idrifaia.”
Dna. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 42/2011
Se trece la punctul doi al ordinii de zi :
PH. Privind asocierea Consiliului Local al comunei Suplac ,judeţul Mureş cu Asociaţia Sportivă Suplac
Dl. Primar prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate.
D.na Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 43/2011
Se trece la punctul trei al ordinii de zi :
Înţiinţarea unui pod pe şanţul dintre parcelele „Subşaitău”şi „la ţigani”
D.na Koszti prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate.
- Dl. Sandor –„ Nu sunt contra ,dar nu se poate face pod din tub,pentru că va fi pericol de inundaţie la terenurile şi casele din apropiere . Trebuie discutat cu proprietarii terenurilor şi găsit o soluţie.”
- D.na Koszti- „ Retragem proiectul până la verificarea în teren a situaţiei.”
- Dl. Primar –„ După rectificarea bugetului din august vom achiziţiona 10 tuburi pentru podeţe.”
Se trece la punctul patru al ordinii de zi :
PH.privind Rectificarea bugetului local pe anul 2011
Dl. Primar prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate,
Dna. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 44/2011
Se trece la punctul cinci al ordinii de zi:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al comunei Suplac iniţiat de dl. Viceprimar Bucur Leon-Dan .
Dl. Bucur Leon-Dan prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre şi avizul de specialitate al comisiei de specialitate .
Dna. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 45/2011
Diverse :
- Dl. Primar – „Pentru zilele comunei aştept propunerile Dvs. Propunerea mea este următoarea:
- a sâmbătă la ora 10- deschidere
- meci de fotbal amical între diferite categorii de echipe
- ora 12 – concurs de gulaş la ceaun
- ora 13 –pauză
- ora 14 – programe culturale
- ora 20 –până dimineaţa – seară de distracţi,discotecă în aer liber
- duminică
– ora 10 –diverse activităţi sportive - rercreative pentru copii şi familii
– ora 11 –fotbal
– ara 14 – activităţi culturale
– ora 18-24 –distracţiie,discotecă
Vă rog să veniţi cu programe concrete .De exemplu formaţii de dans vine şi din Idrifaia. M-am gândit la comercianţi,care să plătească taxa satabilită şi să asigure mâncarea şi băutura de protocol Mă voi ocupa personal de atragerea de sponsori.”
- D.na Secretară –„ Şi Suplacul are formaţie de dans şi de teatru .De exemplu şiDl. Şerban poate să vină cu program de cântece populare .E o ocazie bună pentru promovarea talentelor locale .”
- Dl. Viceprimar – „ Am fost însărcinat de dl. Sită –să vă transmit invitaţia la zilele Vaidacuţii , ce va avea loc în data de 20 şi 21 august în Vaidacuta .”
- Dl. Zolog- „ Revin la drumul din lunca de jos ,am solicitat şi anul trecut şi vă rog să interveniţi să-l îndreptaţi,că imediat începe recoltatul şi nu se poate circula pe el. „
- Dl. Peti Ştefan- „În buget pentru drumurile de câmp nu există bani. -Trebuie reparat gardul de la şcoala Idrifaia şi construit o sală de sport .-Firma de la şcoala generală Suplac nu este corectă ar trebui schimbată conform denumirii actuale a şcolii cre acum se numeşte Şcoala generală „Sfântul Nicolae” Laslău Mare .”
- D.na Koszti Hainal-„Da Dl. Peti Are dreptate, asta este realitatea .Ne place ,nu ne place acesta este adevărul .”
- Dl. Peti Pal- „ La zilele comunei să se facă şi inaugurarea terenului de sport sintetic din Suplac . „
- Dl. Şerban- „ Sunt de acord cu toate problemele ,dar mă gândesc totuşi la partea financiară ,raportat la situaţia pe ţară .Ne putem noi oare permite asemenea cheltuieli?Să nu ne trezim la sfârşitul anului fără bani de salarii sau utilităţi.Am mai avut probleme financiare şi în alţi ani .”
- Dl. Primar- „ Sumele necesare au fost cuprinse în bugetul local încă la începutul anului .”
- Dl. Gyurka Janos-"Propun consturirea unei piste pentru patine cu rotile. Copii din Idrifaia numai pe şosea merg şi este foarte periculos .”
- Dl. Primar- „ Nu avem posibilitate pentru aşa ceva. A căzut bolta pivniţei de la Şcoala generală Laslău Mic ,este o urgenţă neprevăzută ce trebuie reparată până la începutul şcolii .”
D.na Preşedinte mulţumeşte pentru prezenţă şi declară şedinţa închisă.
PREŞEDINTE , SECRETAR ,
KOSZTI HAINAL KERESZTES MATILDA