Proces-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local Suplac din data de 28.04.2011
- Monitorul Oficial Local
- Alte Documente
- Proces-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local Suplac din data de 28.04.2011
28 aprilie 2011
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
COMUNA SUPLAC
CONSILIUL LOCAL
Tel/fax/0265456112
PROCES-VERBAL
Încheiat azi 28.04.2011,cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local al comunei Suplac convocată de dl. Primar prin dispoziţia nr. 219 din 22.04.2011. Preşedinte de şedinţă este dl. Consilier Sandor Mihai .
D.na secretară face prezenţa şi se constată,că sunt prezenţi toţi cei 11 consilieri .Mai este present dl. Primar Szakacs Bela.
Dl. Preşedinte prezintă ordinea de zi şi îl supune aprobări:
|
Nr. crt.. |
Proiect de hotărâre nr.
|
Obiectul |
Din iniţiativa |
|
15/2011 |
Cumpărarea unui număr de patru uşi la Şcoala Generală Suplac |
Comisia nr.2 |
|
|
17/2011 |
Dezmembrarea imobilului din CF. Nr. 50171 Laslău Mic |
Primar |
|
|
18/2011 |
Revocarea HCL. Nr. 9/2011 |
Primar |
|
|
19/2011 |
Rectificarea bugetului local pe anul 2011 |
Primar |
|
|
20/2011 |
Organizarea pazei în comună |
Primar |
|
|
|
Diverse |
|
Se aprobă în unanimitate de voturi.
D.na secretară pune la dispoziţie procesul-verbal al şedinţei anterioare,însă d.nii consilieri nu doresc citirea acestuia .
Dl. Preşedinte supune la vot procesul –verbal al şedinţei anterioare şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se trece la primul punct al ordinii de zi :
P.H. privind Cumpărarea unui număr de patru uşi la Şcoala Generală Suplac
Dl. Peti Pal prezintă proiectul de hotărâre ,expunerea de motive Dl. Preşedinte prezintă raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate.
- Dl. Sandor Mihai – „ Nu înţeleg de ce trebuie proiect de hotărâre,ar fi ajuns un referat de necesitate . Dacă sunt bani în buget aşa se procedează. „
- D.na Koszti Hainal –„ Pentru-că uşile sunt aşa de o jumătate de an ,cel puţin şi nu s-a luat nicio măsură.”
- Dl. Rîştei Viorel-„ Schimbarea uşilor se putea face şi fără proioect de hotărâre .”
- D.na Koszti Hainal-„ Am depus de un an proiect de hotărâre pentru grilaje la gemurile sălii de sport ,s-a şi aprobat şi nu sunt nici acum făcute.Atunci ce mai discutăm?”
- Dl. Primar –„ Nu,pentru că domnul Şerban nu a venit cu dimensiunile necesare .”
- Dl. Şerban- „ Deci eu sunt de vină.De ce nu aţi cerut să vă aduc măsurătorile .De altfel vreau să spun că afirmaţiile făcute de dl. Sandor în şedinţa trecută,că facem proiecte doar pentru a ne afla în treabă sunt pline de răutate ,ca şi cele de astăzi.”
- Dl. Sandor Mihai - „ Eu menţin afirmaţiile mele şi dacă aş fi în locul tău aş tăcea .Că nu odată am fost domn cu tine şi puteam să-ţi fac rău nu odată dar nu am făcut că nu am vrut. Ce faceţi voi comisia doi nu este proiect ,faceţi numai să luaţi banii. Dacă nu aveţi activitate să nu veniţi la şedinţă.”
- D.na Koszti Hianal- „ Avem dreptul să facem proiecte ,nu ca voi,că numai avizaţi.Câte proiecte aţi făcut voi? Tot ce am solicitat pentru şcoala generală Suplac nu aţi realizat nimic. Soneria stricată,uşile de la toalete stricate .”
- Dl. Primar – „Uşile dvs. Le-aţi stricat,că aţi băgat bormaşina în ea.”
- Dl. Şerban Vasile - „Nu ştiam că sunt din carton şi nu suportă un cui.La baie nu se pun uşi din carton. ”
- Dl. Zolog Ioan - „ Nu are rost să ne certăm,dacă aveţi nevoie să depuneţi referat de necesitate la primărie .Nu faceţi proiect pentru orice fleac.”
- D,na Koszti Hainal- „ Dvs. Să nu ne daţi lecţii nouă ,că Dvs. Nici legea 215/2001 nu o cunoaşteţi.”
- Dl. Zolog Ioan –„Lăsaţi legile că le ştim şi noi şi mai bine vă apucaţi de altceva. Dealtfel şi Dvs.ştiţi legilenumai pe care le vreţi . Prefectura ne-a atenţionat să nu facem hotărâri aiurea .”
- D.na Koszti Hainal –„ Dvs.când v-aţi atribuit casa nu aţi mai cunoscut legile.”
- Dl. Peti Ştefan –„ Prin asemenea proiecte arătăm,că Consiliul Local are un nivel foarte scăzut.”
- Dl. Molnar Andrei –„ La şcoala Suplac nu uşi trebuiesc ci toată şcoala trebuie reabilitată.”
- Dl. Peti Ştefan- „ La cine vreţi să reabilitaţi ,că nu aveţi copii.”
- Dl. Peti Pal- „ Dacă doamna directoare făcea referat de necesitate nu trebuia să facem noi proiect de hotărâre .”
- D.na Koszti Hainal- „Doamna directoare trebuia cunoască ce are de făcut.Nu să-i spună cineva.”
- D.na Secretară- „ Nu este nici o problemă,dacă s-a făcut proiect de hotărâre .Se supune la vot şi dacă se aprobă bine ,dacă nu ,nu.Nu are rost toată această discuţie.”
Dl. Preşedinte supune la vot Proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 14/2011
- Dl. Primar –“Dacă nu aveţi de lucru nu veniţi la şedinţă de comisie.”
- D.na Koszti Hainal-“ Ba da, Atribuţia comisiei nu este doar de a viza proiecte ci şi a iniţia proiecte de hotărâri şi noi asta facem .”
Se trece la punctual doi al ordinii de zi:
P.H.privind dezmembrarea imobilului din CF. Nr. 50171 Laslău Mic
Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitae şi avizul comisiei de specialitate .
Dl. Preşedinte supune la vot proiectul şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 15/2011
Se trece la punctual trei al ordinii de zi:
Revocarea HCL. Nr. 9/2011
Dl. Primar prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărîre , notificarea Instituţiei Prefectului nr.4680/11.04.2011 cu privire la controlul administrativ efectuat de dl. Prefect asupra actelor administrative emise de Consiliul Local şi avizul comisiei de specialitate şi propune revocarea HCL. Nr. 9/2011 şi aprobarea în articolul doi a taxei de divorţ pe cale administrativă în sumă de 300 lei .
Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 10 voturi pentru şi o abţinere a d.lui Molnar Andrei.
Se adoptă HCL. Nr.16/2011
Se trece la punctul patru al ordinii de zi :
PH. Privind Rectificarea bugetului local pe anul 2011
Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitae şi avizul comisiei de specialitate .
Dl. Preşedinte supune la vot proiectul şi se aprobă în unanimitate de voturi.
Se adoptă HCL. Nr. 17/2011
Se trece la punctual cinci al ordinii de zi :
PH. Privind Organizarea pazei în comună
Dl. Primar prezintă expunerea de motive,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitae şi avizul comisiei de specialitate şi cele două oferte primate de la două sociatăţi de specialitate.Şi propune Consiliului local să decidă între cele două oferte .
- D.na Secretară- “În proiect scrie ,că licitaţia se va face de către o comisie numită de Primar.”
- Dl. Primar –“ Nu. Eu vreau să decidă Consiliul Local .Să nu fie probleme.”
- D.na Koszti Hainal-“ Cum să decidem noi ,când nici nu cunoaştem ofertele.”
- Dl. Zolog- “La populaţie va scădea taxa?”
- Dl. Primar-“Nu.Diferenţa de 40% a fost subvenţionată din bugetul local.Acum nu va mai fi nevoie de subvenţie.”
- Dl. ZologIoan - “Atunci după părerea mea nu avem ce discuta ,dacă tot nu scad taxele la populaţie,.”
- Dl. Molnar Andrei -“Eu propun ca oamenii peste 80 de ani să nu plătească taxa de pază.”
- Dl. Peti Ştefan -“Să plătească toată lumea.Sunt pensionari care au peste 10 milioane pensie .Sunt salariaţi care nu au 10 miliaone pe lună salar.”
- Dl. Şerban Vasile –“ Dacă am revenii la angajaţii noştir nu ar fi mai avantajos?”
- Dl. Primar –“ Nu avem posibiulitate să plătim alţi angajaţi. Şi angajaţii actuali au asigurat fondurile salariale doar pe 6 luni.Nu putem majora fondul de salarii deşii avem bani.Trebuie să ne încadrăm la limita cât permit finanţele .”
- Dl. Zolog Ioan-“Firma Ardealul lasă câte o persoană pe jos în fiecare sat şi unul circulă cu maşina?Eu am spus dintotdeauna ,că trebuie şi pe joss să circule cineva, că altfel se observă lucrurile.”
- Dl. Peti Ştefan – “ Eu consider ,că serviciile acordate de firma Gombos Security au fost foarte bune.Eu personal i-am văzut mereu la datorie.”
- Dl. Primar- “ Au fost schimbaţi 12 agenţi pe Suplac ,până s-au găsit oamenii potriviţi.Din punct de vedere financiar firma cealaltă este mai avantajoasă .Ei lucrează şi la la Mica şi la Coroi.”
- Dl. Zolog Ioan –“Să cuprindem clauză în contract ,că dacă nu respectă prevederile contrcatuale se desface contractul.”
- Dl. Primar- “ Să aprobaţi doar pe 6 luni ,din mai pănă în octombrie şi dacă nu corespunde să se rezilieze contractul.”
- Dl. Peti Ştefan-“ Eu personal nu sunt de acord cu schimbarea firmei ,nu vreau să stric ceea ce funcţionează foarte bine.”
- Dl. Sandor Mihai- “ Eu consider că totuşi e mare diferenţa de preţ. 50 milioane este mai puţin ca 80 de milioane .”
- Dl. Zolog- “ Cu 30 milioane în fiecare lună se pot face multe în comună.Se pot repara căminele,se pot pietrui drumuri.”
- Dl. Şerban Vasile- “ Infractorii prinşi ar trebui totuşi să fie traşi la răspundere.”
- Dl. Peti Ştefan – “ A fost la Judecătoria Târnăveni un judecător din Bucureşti,dar a fost transferat pe motivul că a fost prea dur. Deci dur în sensul ,că aplica prevederile legale.Nu era bun ,trebuia transferat.”
Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 8 voturi pentru ,2 abţineri – a d.nei Koszti Hainal şi a d.lui Bucur Leon-Dan şi un vot împotrivă –a d.lui Peti Ştefan.
Se adoptă HCL. Nr. 18/2011
Se trece la punctul următor :
Diverse
- D.na Secretară- “Dl. Consilier Peti Ştefan şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte a comisiei de specialitate nr. 1 –buget finanţe, fiind ales în funcţia de preşedinte dl. Zolog Ioan iar secretar dl .Rîştei Viorel .Trebuie să facem formele pentru schimbarea HCL. Nr. 5/2008.”
- Dl. Primar – “ Doresc să vă informez ,că există posibilitatea extinderii căminului cultural din Suplac prin proiect finanţat de Compania naţională de investiţii . Partea noastră de finanţare revine minim 15%. Avem cuprins în buget suma de 80 mii lei şi se lucrează déjà la proiect.Compania naţională finanţează cel puţin un cămin.S-ar putea face mai multe dar contribuţia noastră de 15% ar fi prea mare ce nu putem finanţa.Laslău Mic a fost reparat,Laslău Mare şi Idrifaia la fel şi am ajuns la concluzia ,că cel din Suplac trebuie extins .Cererea de înscriere trebuie depusă până în 13 mai ,pentru care voi convoca o şedinţă extraordinară.Vă anunţ ca să ştiţi şi să daţi curs invitaţiei.Deocamdată nu ştim la ce sumă se ridică 15% . Cu proiectul suntem în faza de procurare avize şi expertiză energetică.”
- Dl. Rîştei – “ De ce mai trebuie expertiză energetică?Nu e casăp de locuit.”
- Dl. Zolog-“ La căminul din Laslău Mare trebuiesc schimbate geamurile.”
- Dl. Primar – “ Tot ca o informare vă aduc la cunoştinţă, în legătură cu canalizarea şi întroducerea apei potabile s-a recalculate pe nivel de ţară un cost standard conform unui HG. Apărut în luna noiembrie 2010, tarifele fiind stabilite pe ţară. Şi în acest sens vă voi convoca în şedinţă extraordinară,să fie aprobate preţurile noi.”
- Dl. Zolog Ioan- “ Nu putem începe procedura şi pentru Laslău Mare şi Laslău Mic?”
- Dl. Primar- “ Putem începe ,dar nu se poate depune în această sesiune.”
- Dl Rîştei Viorel - “Valea din Laslău Mic trebuie curăţată de crengi. Ar trebui pitruit şi drumul nu se poate circula pe partea cealaltă .”
- Dl. Primar- “Am pus destulă piatră peste tot ,acum aveţi asfalt, nu mai punem piatră.”
- Dl. Zolog Ioan-“ Trebuiesc făcute şanţurile să nu avem probleme cu apa din livadă. Am mai spus să punem parapeţi pe marginea drumului la vale s-au întâmplat déjà multe.Asistenţi personali nu se mai angajează?”
- Dl. Primar- “ Nu .Se fac demersuri ca să primească fiecare indemnizaţia.”
- Dl. Peti Pal- “ Către doamna secretară am o întrebare ,acum că începe Campania agricolă ,oamenii din Malomfalva mi-au spus să vă întreb,care este situaţia cu drumul care duce spre deal .Este drum public sau drum privat?.”
- D.na Secretară- “ Este privat.Nu a fost niciodată drum public se poate verifica şi pe hartă. Noi din bunăvoinţă am lăsat oamenii să circule prin curtea noastră, dar nici măcar nu au avut grijă de drum , treceau cu remorci şi căruţe încărcate, punând piedica la coborâre fără să le pese că distrug drumul făcut de noi . Au lăsat porţile deschise fiind probleme şi cu câini şi nu odată au dispărut diferite unelte ,bidoane şi alte lucruri din curte .”
- Dl. Peti Ştefan- “Aşa este .Acolo nu a fost niciodată drum public .Drumul vechi conform hărţilor existente a fost cu o casă mai în sus. Între imobilul 112 şi 113. Acolo trebuie refăcut unde a fost .Se poate măsura şi reface în starea iniţială.Acum este îngrădit de locuitori şi vor fi discuţii dar asta este. Normal că nu se poate reface aşa cum a fost,că au intervenit modificări de atâţia ani dar cu un buldozer se poate face aşa cum trebuie . Am vrut să fac cum 10 ani când eram primar dar nu am reuşit.”
- D.l.Peti Pal- “Am înţeles .Am vrut doar să ştim care este situaţia drumului. Vom lua măsuri să se refacă vechiul drum care este şi pe hartă.”
- D.na secretară-“Asociaţia micilor gospodari din Idrifaia care administrează păşunile comunale din Idrifaia , din subvenţiile primite ar putea să facă drumul care duce în câmp şi spre păşune.”
- Dl. Primar –“ Şi eu m-am gândit să le propun acest lucru.”
- D.na Secretară –“ Chiar dacă nu cel vechi ,mai este un drum mai sus care s-ar putea pune în funcţiune cu un podeţ .”
- Dl. Molnar Andrei depune Raportul de activitate pe anul 2010.
- Dl. Şerban Vasile depune şi dânsul raportul de activitate pe anul 2010.
- Dl. Şerban Vasile –“În bugetul local să se prevadă sume la un capitol cu cheltuieli neprevăzute.”
- Dl. Primar –“Dl. Şerban ,aveţi 7 ani vechime de consilier ,ar trebui să ştiţi ,că în buget nu există sume neprevăzute ,toate sumele sunt prevăzute la un capitol sau altul , dar în caz de nevoie se poate face rectificare de buget.”
Dl. Preşedinte mulţumeşte pentru prezenţă şi declară şedinţa închisă .
PREŞEDINTE , SECRETAR,
SANDOR MIHAI KERESZTES MATILDA