27 ianuarie 2011

ROMÂNIA JUDEŢUL MUREŞ COMUNA SUPLAC CONSILIUL LOCAL Tel/fax-0265.456112,Tel.-0265456190 www.e-primarii.ro PROCES-VERBAL Încheiat azi 27.01.2011,cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Suplac ,convocată de dl. Primar Szakacs Bela prin Dispoziţia nr. 9/20.01.2011. Preşedinte de şedinţă este dl. Consilier Molnar Andrei . D.na Secretară face prezenţa şi se constată ,că sunt prezenţi toţi cei 11 consilieri.Este prezent dl. Primar Szakacs Bela , Dl.l Roşca Ioan şi Dl. Loghin Claudiu de la postul de poliţie al comunei Suplac. Dl. Preşedinte supune la vot procesul –verbal al şedinţei anterioare şi se aprobă în unanimitate de voturi. Dl. Preşedinte prezintă ordinea de zi : Nr. crt.. Proiect de hotărâre nr. Obiectul Din iniţiativa 1. 1/2011 Rectificarea bugetului local PRIMAR 2. 3/2011 Alocarea sumei de 100 mii lei pentru îmbunătăţirea sistemului de izolare la şcoala generală Suplac – montarea de termopane. Consilier Dr. Koszti Laszlo 3. 2/2011 Aprobarea bugetului local pe anul 2011 PRIMAR - D.l Primar solicită suplimentarea ordinii de zi cu încă un proiect de hotărâre – PH.Privind încheierea acordului de parteneriat privind programul „ Siguranţa cetăţeanului 2011.” - Dl. Viceprimar Bucur Leon- solicită suplimentarea ordinii de zi cu Proiectul de Hotărâre privind „Aprobarea intrării în programul de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate „ - D.na Secretară –spune ,că există deja o hotărâre în acest sens în baza căruia ar fi trebuit constituită o comisie locală pentru inventarierea terenurilor degradate. - Dl. Bucur- „Comisia judeţeană îşi spune cuvântul în această problemă şi am obţinut deja toate semnăturile.” - D.na Secretară- „Eu consider totuşi,că o comisie locală ar fi trebuit să identifice terenurile înainte de obţinerea avizelor ,pe urmă să se fi aprobat suprafaţa în Consiliul Local şi apoi să se exprime Comisia judeţeană. Prima hotărâre s-a adoptat tot prin procedură de urgenţă , consider că nu este corect ca şi aceasta să se adopte tot cu urgenţă ,fără a se cunoaşte situaţia ,fărăr aducere la cunoştinţă publică şi fără ca D.nii Consilieri să cunoască situaţia.” - Dl. Zolog – „Trebuie pus în şedinţă şi trebuie aprobat.” - Dl. Viceprimar – „Eu propun suplimentarea ordinii de zi ,dar dacă nu se aprobă se va convoca o şedinţă extraordinară.” - Dl. Rîştei –„ Trebuie aprobat în şedinţa asta .” Dl. Preşedinte supune la vot ordinea de zi cu suplimentările solicitate şi se aprobă în unanimitate de voturi. Se trece la primul punct al ordinii de zi : PH. Privind rectificarea bugetului local - Dl. Primar prezintă expunerea de motive proiectul de hotărâre raportul de specialitate şi avizul favorabil al comisiei de specialitate buget-finanţe. - Dl. Zolog – „ Căminul din Laslău Mare arată foarte bine. „ - Dl. Peti Ştefan- „ Cum aţi reuşit să faceţi rectificare de buget prin dispoziţia primarului?” - Dl. Primar – „Avem adresa de la Prefectură prin care se aduce la cunoştinţă prevederile art.82 din Legea nr. 273 /2006 privind finanţele publice locale , care prevede ,că se poate face rectificare prin dispoziţie iar ulterior să fie supus aprobării consiliului local. „ Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi. Se adoptă HCL. nr. 1 /2011 privind rectificarea bugetului pe anul 2010 Se trece la punctul doi al ordinii de zi : PH. Privind alocarea sumei de 100 mii lei pentru îmbunătăţirea sistemului de izolare la şcoala generală Suplac – montarea de termopane. - Dl. Primar –„Nu sunt de acord ca acest punct să fie discutat înaite de aprobarea bugetului .Proiectul a fost depus ulterior, trebuia să fie la punctul trei din ordinea de zi. „ - D.na Secretară – „ Conţinutul proiectului se referă la cuprinderea unor sume în bugetul local. Proiectul a fost avizat favorabil de comisia de specialitate,nu putea urma după aprobarea bugetului .” - Dl. Primar – „ Dacă se aprobă se face rectificare de buget.” - D.na Secretară- „ Dl. Primar dvs. aţi semnat convocatorul, dacă nu aţi fost de acord cu ordinea punctelor trebuia să spuneţi să se facă modificarea. „ - Dl. Zolog- „ Să se respecte ordinea depunerii proiectelor.” - D.na Secretară- „ Şi cum aţi dorii să fie la punctul doi se aprobă bugetul pe 2011 iar la punctu trei se rectifică bugetul ?” - Dl. Primar –„Nu sunt deacord să modific proiectul de buget. E făcut deja bugetul nu mai schimb nimic. „ - D.na Secretară-„ Dl. Primar Consilierii au dreptul să propună modificări de buget .” - Dl. Primar-„ Dacă nu aprobă aşa cum este făcut de mine ,retrag proiectul. „ - Dl. Peti Ştefan- „ Nu e bine pus pe ordinea de zi.Trebuie inversat.Vom fi de râsul lumii aşa .” - D.na Koszti Hainal- „ Nu inversăm nimic. Respectăm ordinea de zi.Trebuie cuprinse sume pentru termopane la şcoala Suplac.” - Dl. Primar – „Ori facem termopane ,ori facem căminul cultural .” - D.l. Koszti Laszlo- „ Căminul este folosit maxim o lună pe întreg an ,dar şcoala un an întreg. Şcoala este mai importantă.” - Dl. Molnar – „Şi căminul este destul de important.” - D.na Secretară- „ Pentru Dvs .nu este importantă şcoala ,că v-aţi dus fata la Şcoala din Bahnea , dar la ceilalţi care nu pot să-şi permită naveta nu vă gândiţi?” - Dl. Molnar –„Întradevăr e foarte importantă şi Şcoala.” - D.na Koszti –„Trebuie să punem termopane la şcoala generală Suplac.” - Dl. Peti Ştefan – „Din banii de la grajdurile din Idrifaia am făcut gard la şcoala generală Suplac ,acum să ne daţi banii înapoi. „ - D.na Koszti Hainal- „Lăsaţi că v-aţi luat banii înapoi aţi pus centrală termică şi la Şcoala şi la grădiniţa din Idrifaia fără ştirea Consiliului Local.” - Dl. Primar –„ La grădiniţă am făcut centrala din sponsorizări . Iar la şcoală am avut Hotărâre de consiliu.” - D.na Koszti-„ Aţi supus ulterior spre aprobare după ce lucrarea era deja gata . Iar de spnsorizare nu am auzit până acum.” - Dl. Primar –„ Am făcut eu personal rost de sponsorizare.” - Dl. Primar – „ Supuneţi proiectul la vot .” - Peti Ştefan – „ Faceţi proiect de hotărâre pentru geamuri termopane , documentaţi cu oferte de preţ .” Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi cu 5 voturi pentru a d.lui Koszti Laszlo ,Koszti Hajnal,Moldovan Vasile ,Molnar Andrei şi Sandor Mihai ,trei voturi împotrivă – Zolog Ioan,Rîştei Viorel ,Bucur Leon-Dan şi trei abţineri- Dl. Şerban Vasile , Peti Ştefan ,Peti Pal nu se aprobă proiectul de hotărâre . Se trece la punctul trei al ordinii de zi : P.H privind aprobarea bugetului local pe anul 2011 Dl. Primar predă cuvântul d.nei Herciu –Sava Maria –inspector ,pentru a prezenta expunerea de motive,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate şi avizul comisiei de specialitate. - D.na Herciu – Prezintă Proiectul de hotărâre . - Dl. Primar – prezintă modificările propuse la proiectul de buget iniţiat. - Dl. Koszti Laszlo-„ Eu consi der ,c[ ma;ina nu este aşa de importantă .” - Dl. Primar –„ Eu consider ,că este .Predăm cele două maşini prin programul rabla şi cumpărăm o maşină nouă. Domnule Koszti Dvs. aveţi un singur vot, Dacă nu aprobaţi treaba Dvs. oricum se aprobă şi fără Dvs.” - D.na Koszti Hainal-„ Şi eu consider ,că maşina poate aştepta,mesele de tenis nu sunt de urgenţă,şi cumpărarea terenului pentru grădiniţa Idrifaia poate aştepta, pe acei bani puneţi termopane la şcoala generală Suplac.” - Dl. Rîştei –„ De ce să plătim noi evaluările la casele de vânzare.Să plătească cumpărătorul.” - Dl.Primar –„ Acestea sunt reevaluările făcute .Cheltuielile se vor recupera de la cumpărător,dar acum suntem obligaţi să le plătim.” - D.l. Primar –Am cuprins sume pentru cumpărarea de dale şi pentru montarea lor.Vor fi c.ca 2 km de dale .” - D.na Koszti Hainal- „În an de criză nici schimbarea dalelor nu este o urgenţă.Şi aceşti bani se pot pune la Şcoala Suplac pentru termopane. - Dl. Primar-„ Nu sunt de acord. Consider ,că este necesar să punem dale.” - Dl. Zolog- „ Ar trebui pavat o suprafaţă mai mare în Suplac iar dalele vechi să se refolosească în Laslău Mare pe străzile laterale.” - D.na Koszti Hainal-„Faceţi orice numai să nu puneţi termopane la şcola Suplac.” - D.na Herciu-„Faceţi proiect de hotărâre şi stabiliţi unde să se monteze dalele noi.” - Dl. Primar –„Se va face cu acordul consilierilor.” - Dl. Zolog- „ În legătură cu staţiile de autobuz ,ar trebui să faceţi în fiecare sat.” - Dl. Primar – Trebuie să facem un proiect de hotărâre pentru modificarea taxei de cămin în Laslău Mare .” - D.na Koszti Hainal- „Iar aţi dus consilierii în eroare ,când la punctul doi al ordinii de zi aţi spus ,că nu vreţi să modificaţi proiectul de buget şi iată,că l-aţi modificat în totalitate faţă de documentaţia ce ne-aţi transmis. „ Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 9 voturi pentru,şi 2 abţineri – a d.nei Koszti Hainal şi a d.lui Koszti Laszlo ambii se abţin de la vot şi motivează –„pentru-că nu s-au prevăzut fonduri pentru montarea de termopane la Şcoala generală Suplac deşi la şcoala din satul Idrifaia şi din satul Laslău Mare există şi s-au alocat fonduri pentru cumpărarea de maşină pentru primărie ,şi pentru mese de tenis Ceea ce nu ar trebui să fie o prioritate.” Se adoptă HCL. nr. 2/2011 privind aprobarea bugetului local pe anul 2011 Se trece la punctul patru din ordinea de zi : Privind încheierea acordului de parteneriat privind programul „ Siguranţa cetăţeanului 2011.” - Dl. Primar prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre ,raportul de specialitate ,avizul de specialitate şi îl invită pe dl. Roşca Ioan- şef de post să prezinte raportul de activitate. - D.l. Roşca Ioan –prezintă raportul de activitate al anului 2010 şi depune un exemplar la dosarul de şedinţă . - Dl. Roşca arată lipsa de personal, din trei poliţişti au rămas doar doi , problemele din satul Laslău Mare s-au rezolvat prin arestarea persoanei în cauză ,momentan mai este o singură persoană care face ravagii în Laslău , dar e în curs de rezolvare . S-au aplicat 142 amenzi . Cetăţenii nu ar trebui să-i apere pe hoţi în Instanţă ,ar trebui să conlucreze cu poliţia în interesul ordinii şi linişti publice.” - Dl. Şerban –„Trebuie verificat ,nu cumva cei ce îi apără sunt complici cu răufăcătorii?” - Dl. Roşca- „ Dl. Zolog,la întocmirea ciobanilor ar trebui să ne invitaţi şi pe noi. Ar trebui să se cunoască antecedentele ciobanilor ,să nu avem probleme pe parcursul anului de genul cum au fost şi anul acesta ,de exemplu D.na Herciu. Trebuie încheiate contracte bine formulate ,prevăzute cu,obligaţii şi răspunderi . Numai aşa pot fi traşi la răspundere pentru pagubele provocate.Pe d.na Herciu o vom ajuta să recupereze animalele ,ori contravaloarea lor.” - Dl. Primar- Este luat în proiect desfiinţarea Judecătoriei Târnăveni şi arondarea zonei noastre la Judecătoria Luduş. Am făcut şi noi adresă ca acest lucru să nu se întâmple.” - Dl. Roşca – „ Suntem mulţumiţi de activitatea depusă de firma Gomboş Security şi de conlucrarea cu aceştia.De câte ori am solicitat sprijin din partea lor nu am fost niciodată refuzaţi. Sperăm că şi Dvs.sunteţi mulţumiţi de activitatea Postului de Poliţie a comunei Suplac şi sunteţi de acord cu încheierea acordului de parteneriat privind programul „ Siguranţa cetăţeanului pe anul 2011.” - Dl. Koszti Laszlo- „ Acum am auzit ,că nu toţi deţinătorii de tractoare sunt înregistraţi la primărie şi au plătit impozitul ..” - Dl. Sandor Mihai-„ Are dreptate dl. Koszti ,cei care plătesc sunt mai fraieri ca ceilalţi.Iar cei care nu au plătit niciodată râd de cei care plătesc regulat. Nu e corect.” - Dl. Primar –„ Dl. Roşca ,vă rugăm să îi controlaţi,pentru că Dvs. aveţi tot dreptul şi îndrumaţi-i la Primărie pentru înregistrare şi achitarea impozitului.” Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă în unanimitate de voturi. Se adoptă HCL. Nr. 3 /2011 privind încheierea acordului de parteneriat privind programul „ Siguranţa cetăţeanului 2011.” - Se trece la punctul următor al ordinii de zi : - PH. Privind aprobarea intrării în programul de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate „ - Dl. Viceprimar prezintă expunerea de motive ,proiectul de hotărâre,tabelele cu numerele de top şi suprafeţele pe parcele şi specifică ,că proiectul este finanţat 100% din fondul de mediu. S-a făcut stabilirea terenurilor împreună cu dl. Ing. Neghiu Savu şi Dl.- Peti Andrei şi s-a constatat o suprafaţă de 93 ha teren agricol degradat pentru care s-a obţinut avizele forurilor superioare necesare . - D.na Secretară –„ Nu există raport de specialitate ,iar Tabelele prezentate trebuiau să cuprindă şi denumirea locală a fiecărei parcele pentru a se putea vedea clar care sunt suprafeţele care urmează a fi împădurite.” - Dl. Viceprimar –„ Există raport de specialitate întocmit de dl. ing. Neghiu Savu se va depune la dosar.” - Dl. Zolog- „ Suntem de acord cu împădurirea ,dar cu condiţia ca lucrările să fie făcute cu oamenii comunei noastre .” - Dl. Viceprimar –„ Toată lucrarea se va desfăşura prin Ocolul Silvic. Doar se solicită numirea unei persoane responsabile de derularea proiectului.” - Dl. Primar –„ Propun să fie dl. Viceprimar Bucur Leon-Dan.” - D.na Koszti Hainal- „Trebuia să formaţi comisia locală şi să se inventarieze terenurile aşa cum trebuie ,după numerele arătate de Dvs.nu înţelegem nimic . Nu se ştie care terenuri vor fi împădurite. Are dreptate d.na Secretară trebuia să treceţi şi denumirea locală a terenurilor. „ Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se adoptă în unanimitate de voturi. Se adoptă HCL. nr. 4 /2011 Se trece la DIVERSE: - Dl. Zolog –Când începe lucrarea la centrala termică din Laslău Mare ? - Dl. Şerban-„Ce se întâmplă cu clădirea ciurdarilor din Laslău Mare .Se distruge total.” - Dl. Primar –„ E un bun părăsit.Vom lua măsuri de trecere în patrimoniu şi îi vom da o destinaţie.” - Dl. Zolog- „ Să se vândă.” - Dl. Sandor- „ Ar fi bine să facem digul înainte de inundaţii .” - Dl. Rus –„ Să se pună în funcţiune Iluminatul public din Vaidacuta „ - Dl. Peti Pal-„În legătură cu PECO de la Găneşti... „ - Dl. Primar –„ Acum nu discutăm,nu e subiect.” Dl. Preşedinte declară şedinţa închisă . PREŞEDINTE , SECRETAR, MOLNAR ANDREI KERESZTES MATILDA