PROCES-VERBAL SEDINTA EXTRAORDINARA DIN DATA DE 30.10.2009 A CONSILIULUI LOCAL SUPLAC
- Monitorul Oficial Local
- Alte Documente
- PROCES-VERBAL SEDINTA EXTRAORDINARA DIN DATA DE 30.10.2009 A CONSILIULUI LOCAL SUPLAC
02 noiembrie 2009
ROMÂNIA JUDEŢUL MUREŞ COMUNA SUPLAC CONSILIUL LOCAL Tel/fax-0265.456112,Tel.-0265456190 www.e-primarii.ro PROCES-VERBAL Încheiat azi 30.10.2009,cu ocazia şedinţei extraordinare a Consiliului Local al comunei Suplac convocată de Dl. Primar Szakacs Bela prin Dispoziţia nr. 378 din 28.10.2009. Preşedinte de şedinţă este dl. Consilier Moldovan Vasile . D.na Secretară face prezenţa şi se constată,că lipseşte dl. Consilier Rîştei Viorel. Dl. Preşedinte prezintă ordinea de zi : Nr. crt.. Proiect de hotărâre nr. Obiectul Din iniţiativa 1. 71/09 Rectificarea bugetului local al comunei Suplac pe anul 2009 Primar 2. 67/09 Aprobarea decontării abonamentelor de călătorie pentru cadrele didactice navetiste Comisia nr.2 3. 72/09 Reformularea art.1 din HCL. Nr. 41/2009 Secretar 4. 73/09 Revocarea HCL. Nr.42/2009 Secretar 5. 74/09 Revocarea HCL. Nr.46/2009 Secretar Dl. Preşedinte supune la vot ordinea de zi şi se aprobă cu 9 voturi pentru şi o abţinere, a d.lui Koszti Laszlo . Se trece la primul punct al ordinii de zi : PH.privind Rectificarea bugetului local al comunei Suplac pe anul 2009 Dl. Primar prezintă proiectul de hotărâre şi o roagă pe d.na Herciu-Sava Maria să prezinte bugetul detaliat şi necesitatea rectificării Bugetului Local. - D.na Herciu prezintă bugetul şi rectificarea bugetului şi atrage atenţia asupra necesităţii respectării unui ordin de priorităţi. „De exemplu abonamentele la profesorii navetişti .Degeaba există lege care prevede acest drept , şi noi nu avem fondurile necesare nici pentru salarii şi intreţinere.” - Dl. Peti Ştefan –„ Dl. Casier să ia măsuri de încasare a rămăşiţelor la impozite şi taxe .Coperativa din Vaidacuta şi-a achitat datoriile la impozit teren? „ - Dl. Primar –„ Nu au achitat nimic. Nu au bani .Am făcut demersuri cu dl. Mureşan să recuperăm sumele datorate .” - Dl. Primar –„ Am aşteptat să primim şi noi nişte fonduri la rectificare ,dar nu am primit nimic. De aceea se impune rectificarea bugetului local existent ,pentru a reprograma cheltuielile planificate în funcţie de priorităţi. Priorităţile sunt cheltuielile cu intreţinerile instituţiilor,mai ales asigurarea încălzirii şcolilor , plata drepturilor salariale şi pe urmă mai vedem ce se poate face. Tot din aceste considerente cu începere din 23.10.2009 am desfăcut contractul de muncă al Consilierei primarului . Nu aveam ce face trebuia să mă conformez situaţiei existente. Trebuie să înţelegem că nu sunt bani şi să ne conformăm cu toţii .După cum am înţeles ,vor fi reduceri de personal şi la şcolile generale din comună . Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 8 voturi pentru şi două abţineri – a D.nei Koszti Hainal şi D.lui Koszti Laszlo. Se adoptă HCL.nr.-60 /2009 Se trece la punctul doi al ordinii de zi : PH privind decontarea abonamentelor de călătorie pentru cadrele didactice navetiste . Dl. Primar prezintă proiectul de hotărâre şi arată ,că momentan nu sunt bani pentru acoperirea acestor cheltuieli.Propune aprobarea Proiectului de hotărâre cu menţiunea că se vor achita când vor fi bani. - D.na Secretară-„Consiliul Local trebuie să ţină cont de raportul de specialitate a compartimentului de specialitate în care se specifică ,lipsa de resurse financiare .” Propune amânarea acestui proiect de hotărâre pe o altă dată ulterioară când vor exista resurse financiare.” Dl. Preşedinte supune la vot amânarea proiectului de hotărâre pentru o altă şedinţă ulterioară şi se aprobă în unanimitate cu menţiunea ,că în principiu Consiliul Local este de acord cu decontarea contravalorii abonamentelor de călătorie cadrelor didactice navetiste aşa cum este prevăzut de lege ,însă momentan nu dispune de fondurile financiare necesare pentru acoperirea acestora. Se trece la punctul trei al ordinii de zi : Reformularea art.1 din HCL. Nr. 41/2009 D.na Secretară prezintă proiectul de hotărâre şi expunerea de motive avizat de comisia de specialitate . Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 9 voturi pentru şi o abţinere , a d.lui Koszti Laszlo. Se adoptă HCL nr. 61/2009 Se trece la punctul patru al ordinii de zi : Revocarea HCL. Nr.42/2009 D.na Secretară prezintă proiectul de hotărâre şi expunerea de motive avizat de comisia de specialitate , Dl. Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se aprobă cu 9 voturi pentru şi o abţinere a d.lui Koszti Laszlo . Se adoptă HCL. Nr. 62/2009 Se trece la punctul cinci al ordinii de zi : Revocarea HCL. Nr.46/2009 D.na Secretară prezintă proiectul de hotărâre şi expunerea de motive . Dl.Preşedinte supune la vot proiectul de hotărâre şi se adoptă cu 7 voturi pentru ,un vot împotrivă a d.lui Zolog Ioan şi două abţineri –Dl .Peti Ştefan şi Dl. Koszti Laszlo. Se adoptă Hotărârea nr. 63/2009 - Dl. Molnar –„ Se vede ,că Prefectura are jurişti care cunosc legile .” - D.na Secretară-„ Şi la noi se cunosc legile ,numai că Dvs. nu luaţi în cosnidereare când vi se atrage atenţia asupra nelegalităţii .Se vede în procesele verbale ale şedinţelor ,că v-am atenţionat şi normal ,că nu am contrasemnat Hotărârea pentru legalitate .” - Dl. Bucur –„Totuşi nu înţeleg de ce nu poate Consiliul Local aproba ceea ce vrea , dacă ştie că se face ceva bun pentru comună?” - D.na Secretară –„ Consiliul are voie să hotărască ce vrea , dar cu respectarea prevederilor legale .” - Dl. Bucur –„ Mă voi duce la Mureş şi mă interesez de ce la noi nu se poate face nimic pentru comună chiar şi concesiona terenul dacă e un bine pentru comună?” - D.na secretară –„ Şi la Mureş vă spune acelaşi lucru ,că trebuie respectate legile Terenul se poate concesiona ,dar nu în forma în care s-a făcut .V-am spus în şedinţă , că pentru a fi în legalitate ,în primul rând trebuie dezmembrat imobilul: construcţia cu terenul aferent folosit de instituţia de învăţământ să fie trecut în domeniul public al comunei aşa cum este precizat de Lege ,iar terenul rămas să fie trecut în domeniul privat al comunei, cu destinaţie de construire şi apoi concesionat. Desigur se impune şi înscrierea proprietăţilor în CF . De altfel , ieri am discutat cu Dl. Primar , ca în proiectul de hotărâre pentru modificarea domeniului public al comunei cu privire la instiţuţiile de învăţământ pe care intenţionează să-l iniţieze ,să propună şi clarificarea situaţiei juridice a acestui imobil şi apoi revenire cu un alt proiect de hotărâre în vederea concesionării.” Diverse : - D.l. Primar –„Doresc să vă informez ,că am depus la timp proiectul pentru obţinerea de fonduri pentru reabilitarea şcolilor din comună . - D.na Koszti –„ Vă rugăm să ne prezentaţi şi nouă proiectele.” - Dl. Primar –„ Eu vă pun la dispoziţie lucrarea şi cine doreşte o poate studia.” - D.na Koszti –„Dl. Primar –la grupul sanitar al Şcolii Generale Suplac se necesită schimbarea uşii cu toc cu tot .Am iniţiat şi proiect şi aţi spus ,că nu se necesită hotărâre.Vă rugăm ,să luaţi măsurile necesare cât mai urgent.” - Dl. Primar –„Aveţi administrator ,să repare .” - Dl. Şerban _” Nu se poate repara ,atât uşa cât şi tocul este din carton presat.Trebuie refăcut complet din lemn .” - Dl. Primar –„ Bine ,cumpărăm foastăne şi facem altă ramă.” Dl. Preşedinte mulţumeşte pentru preznţă şi declară şedinţa închisă . PREŞEDINTE , SECRETAR, MOLDOVAN VASILE KERESZTES MATILDA